Smäll i huvudet - blod i ögonen

Tänkte se om det var ngn som råkat ut för ngt liknande här.

Fick en smäll i huvudet igår kväll, blev ett litet jack osv. vart mig lite yr osv under dagen, ingen större fara så har inte brytt mig. nu dock när jag vart på toaletten, kollade i spegeln och ser att jag är lite röd i ena ögat. drar ner nedre ögonlocket och hela ögat är fullt av blod där nere. kolla andra ögat, samma sak där. Tyckte detta var lite små skumt, så har letat runt lite på internet utan att hitta ngt nyttigt, så ville se om det var ngn här som kanske råkat ut för liknande, eller bara har en bra förklaring.
Anledningen till att jag undrar såpass så jag skapar en tråd här är för att jag vet att syncentrum sitter i bakhuvudet, kan blodet i ögonen ha ett samband till smällen? och ja, sen kmr ju frågan. är det kanske så att jag bör uppsöka läkare det första jag gör imorgon?

tack,
M

jag kan inget om ämnet men vet av erfarenhet att de är bättre att åka en gång för mycket till sjukhuset istället för en gång för lite..

uppsök läkare och visar de sig inte vara något fel så är du endå på den säkra sidan!
/jeppe

Just blod i ögonen vet jag inget om direkt, men brorsan krachade för några år sedan och dunkade i bakhuvudet hårt, vilket resulterade i att det kom blod ur öronen och munnen. Vet inte om det hänger ihop på något sätt, men.. Han hade i alla fall bara fått en rejäl järnskakning, annars var det lugnt.

Men som sagt, ring sjukvårdsupplysningen eller liknande imorgon för säkerhets skull.

Senast ändrad:
Jag skulle nått panik och sprungit runt i cirklar 0.o. Som de andra har sagt så är det nog bäst att du kollar upp det !

Följde förnuftets väg och uppsökte läkare idag.

Anledningen till att ögonen är mer röda än vita nu är att smällen var så pass kraftig att blodkärlen i ögonen sprack. Så resultatet är helt enkelt att jag har fått en ganska så kraftig hjärnskakning, därav blodet i ögonen.
Inga åtgärder behövdes, utan bara till att vila sig i form. Så nu åter till sängen!

Tack,
M

Tillbaka
Topp