"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Smidig billig transfer i Alperna | Freeride

Smidig billig transfer i Alperna

Hej,

Ska resa med familj. 2 barn, 5 och 8 år.

Har tänkt att flyga till Milano och sen ta mig till Cervinia.

Någon som har förslag på billig transfer, men ändå hyfsat smidig med så lite byten som möjligt. Helst direkt från flygplatsen. (Det jag hittar är dyrt och den buss jag hittar verkar inte gå från flygplatsen) Smidigast verkar vara att hyra bil, men tycker det känns lite väl meckigt.

Har inte bokat än så om nån har tips på andra orter dit det finns smidigare transfer så tipsa gärna. Eventuellt kanska jag kan flyga till Geneve eller Zürich om ni har bra tips på det också. Viktigast är sjyst alpkännsla, familjevänligt och billigt.

//L

När jag var i Cervinia med familjen för ett par år sedan flög vi till Geneve och tog buss därifrån. Kommer inte ihåg några pris,er men fasligt dyrt var det i alla fall inte och det var ganska smidigt.

flög med familjen till memmingen förra vintern med ryanair, funkade väldigt smidigt.

hyrbil från flygplatsen -> stuben am arlberg tog kanske 1,30h, också väldigt smidigt.

vi bodde i stuben am arlberg men med hyrbilen så tog man sig lätt till lech/zurs, st anton samt sonnenkopf mm.

som sagt, väldigt smidigt!! :-)

Vi har samma utmaning och ska ta oss i från Geneve till Champagny. Det är lätt att boka flyg och hotell men transfer är ett äventyr och absolut den största utmaningen. Vilket är underligt med tanke på att alla måste ta sig i från flygplatsen till hotellet på ett eller annat sätt.

Det verkar finns flera olika bolag som kör transfer men då vi är flera familjer vill vi hyra en buss med förare och har hittat en firma som heter GVA Taxi. Är det någon som har erfarenhet av att hyra genom GVA Taxi (http://gva-taxi.com/)?

/Jonas

Vet inte om du kanske redan varit ute och rest, men om inte så tipsar jag om skitaxi@libero.it, minibuss som plockar upp dig på flygplatsen och kör dig till hotellet. Har för mig att det kostade runt 50 euro för en hel bil, alltså inte per person. Kolla annars in turistkontorets hemsida, du kan boka direkt där...http://cervinia.it/pages/COME_ARRIVARE_i_en/440?#ixMainSection

Har gjort samma resa. Vi tog tunnelbanan från flygplatsen till Milano centralstation och därifrån gick det bussar till Cervinia. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad bussbolaget hette men om ni testar att ringa/maila turistinformationen i cervinia så har de nog svaret. Tunnelbanan fungerade väldigt smidigt utan byten och kostade 1€ per person. Bussen gick direkt utanför dörren på centralstationen.

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp