Orter med smidig/billig transfer i Alperna.

Dafe

Medlem
Tjenare undrar om ni har tips på vilka orter som har bra och billig transfer från närmaste flygplats? Normalt är det ju apdyrt. Har precis bokat Avoriaz och flyger till Geneve. Det är typ närmaste jag hittar till bra skidåkning. Men det är ändå dyrt.
Hur gör ni andra? Vilka bra och smidiga orter finns de att ta sig till från flygplatser som Innsbruck, Salzburg, Turin?
Transfern är ju oftast dyrare än flygbiljetten.
Eller er bästa och närmaste ort att bila till från Stockholm.

Alla orter där OK Mobility har kontor. Brukar sällan betala mer än 20euro per dag för hyrbilen o då bokar jag Audiq2 automat. dock tillkommer 10 euro per dygn i cross border fees max 50e... Haken är att dem tar en dep på typ 1400e på kortet om man väljer bort försäkringar så gäller att kredikortet dels försäkrar hyrbilen o dels har utrymme.. Löser man detta blir det väldigt billigt...

Efter pandemin kan man glömma det där med billig hyrbil.
Mitt tips: satsa på en skidort med tågförbindelse. (finns redan flera trådar här på Freedride)

Vill du komma undan billigt så är det Italienska tåg som gäller. (kolla Trenitalia.it). Ryanair flyger ARN- Turin 2ggr/v.
Några exempel:
ta tåget från Turin till Susadalen (Bardioneccia, Sauze ´d Olux mfl.). Upp mot Aosta (skidorten Pila). Eller ner till Limone. (Ska man dit är dock den vackra tågresan Nice- Ventimiglia- Limone en reseanledning i sig)

Senast ändrad:
Förstår inte frågan: i Schweiz kan man åka vart som helst med tåg+ ev buss. Från de stora flygfälten åker transferbussar med jämna mellanrum till de flesta orterna. Men de e klart om dessa inte duger så kostar privat taxi o hyrbil mycket

Ja tåg finns till fler ställen än man kanske tänkt på. Även ända från Münchens flygplats sägs det. Hyrbilarna börjar iofs komma ner i pris igen på många håll.

Ja tåg finns till fler ställen än man kanske tänkt på. Även ända från Münchens flygplats sägs det. Hyrbilarna börjar iofs komma ner i pris igen på många håll.
Jag har flugit till stora flygfält i åtmn schweiz, italien Österrike o tyskland, då även Munchen. Vågar påstå att man kan åka ”kommunalt” och via diverse bolag vart man vill, så länge skidorten har mer än 2 liftar

Tillbaka
Topp