snabb bilresa t alperna

larss

Ny medlem
snabb bilresa t alperna
Har någon tips på orter i Alperna som är lättåtkomliga m bil.
Vill ej sitta 20 tim i bil-vill ner så snabbt och smidigt som möjligt.
Vi är två familjer som skall till Alperna 2v över nyår. Vi söker ställe
med varierad åkning-även offpist.

Hälsn
Lars

snabb bilresa t alperna
Från Dalarna till engelberg tar det ungefär 15 timmar om man prickar färjorna rätt. Och utan stopp så klart....

snabb bilresa t alperna
Du har ju även alper i södra tyskland som funkar! annars är österrike lätt att ta sig till! är det du näsan?

// nils

snabb bilresa t alperna
Vi bor i Halmstad-så vi ligger ju rätt till. Är säkert 20 år sedan vi bilade till alperna senast.
Har för mig att det tog ca 20tim till StAnton-vägarna är säkert bättre nu. Kom gärna med
något ovanligt tips-har varit på de flesta kända ställen-kul o prova något nytt.

Lars

snabb bilresa t alperna
larss sa:
Vi bor i Halmstad-så vi ligger ju rätt till. Är säkert 20 år sedan vi bilade till alperna senast.
Har för mig att det tog ca 20tim till StAnton-vägarna är säkert bättre nu. Kom gärna med
något ovanligt tips-har varit på de flesta kända ställen-kul o prova något nytt.

Lars
Du kan med säkerhet välja friskt mellan både österikiska och Schweiziska alperna om du vill hamna under 20 timmar. Tror nästan du hinner ner till Italien med om du gasar lite på autobahn.
Har sjävl bara åkt buss ner där några gånger från Ungefär samma avstånd som du och när vi körde med nonstop hem en gång körde vi på 19 timmar blankt och en bil går att köra betydligt fortare med än buss.

snabb bilresa t alperna
Är ockå intresserad av svaret, tipsa gärna om någon ort som inte är så tillgänglig med flyg/svenska researrangörer. Vitsen med bil är ju att man kan ta sig till ställen dit den stora strömmen inte kan åka. Kanske finns det någon som kan tipsa om ett par orter nära som man kan åka emellan? Små system som inte är värda en veckas åkning men som är helt ok för ett par dagar och sen åka till nästa

Sorry Lars om jag snor din tråd men jag tycker att det ligger så nära :)

/erik

snabb bilresa t alperna
om du åker till Trelleborg och tar färjan över till Rosstock på kvällen/natten så är du frame i österrike om du kör normalt snabbt i Tyskland och har korta pauser lagom på eftermiddagen. Och där har du Saalbach Oubertauern, flachau, Zell am see Ziller tal mm inom räck håll och alla de system har varierande åkning...
Gjorde själv en likande tripp i vintras( dock ej familj)

Tillbaka
Topp