snabb fråga om skidmodell

Hitade ett pag beggade Atomic Beta Ride 10.EX häromdagen. Utan bindningar i fint skick och billiga. Läste några halvnegativa recensioner kring dessa lagg här men och undrar nu om någon kan nyansera bilden lite.
Ska användas som telisar, främst i offpist/toppturssammanhang. Kanske någon dag i preparerad snö. Skidorna är 177 cm. Jag är 183 och väger 76 kg.
Någon som har erfarenheter av dessa skidor som telisar?

Kan vara för att du postade inlägget för 7 minuter sedan mitt på dagen när de flesta är på jobbet eller i skolan...

Eller så posta han det för 3 dagar sen?! Och nu råka han dubbelposta. Man får gärna gnälla, men då ska man ha rätt också...

Detta är en av de mest använda topptur/telisskidorna för några år sedan. Föregångare till R:EX och TM:EX. Jag tror du blir hur nöjd som helst. Lätt skida, lär vara lika stabil i pist som sina efterträdare, lite jobb ska krävas i kortsväng säger dom, jag har bara andrahandsinfo. God tur!

Jag har kört nån dag på dessa, lätta och "lättbehandlade" skidor. Kanterna på dom jag provade måste varit kassa för jag tyckte greppet var lite risigt. Funkar säkert fin-fint om man gillar så smala skidor i offpisten, jag skulle satsat på nåt bredare men inte alla som gillar det.

Tillbaka
Topp