P
panzerfaust
Guest
Snabb Hjälp montera bindning! tur/telemarksskidor
Fick äntligen hem mina åsnes ingstad,tänkte montera bindning idag och åka i morgon!
Skulle precis sätta i borren när jag kom på det här med förhöjningsplattor som jag läste lite om häromdagen!
Har aldrig tidigare haft det, eller provat, eller tidigare hört talas om det!
Senast jag köpte nya skidor var 12-15 år sedan då monterade butiken bindningar utan plattor!
och jag kommer inte ihåg att jag fick frågan om det heller! den gången var det riva 2!
Så nu är frågan, Måste jag ha plattor,
Jag kommer mestadels gå på tur på fjäll och i skog, och lite enklare telemark!
Bindningen är voile 3 pin cable
Om ni tycker att man måste ha plattor försök gärna förklara varför ,
Edit: Ser nu att white planet där jag köpte både bindning och skidor inte ens har plattor i sortimentet!!
Edit 2: Om jag nu måste ha plattor, var hittar jag det i sthlm? Nu är det ju troligtvis försent att beställa hem innan helgen, Måste ut med nya skidorna i helgen
mvh krister
Skulle precis sätta i borren när jag kom på det här med förhöjningsplattor som jag läste lite om häromdagen!
Har aldrig tidigare haft det, eller provat, eller tidigare hört talas om det!
Senast jag köpte nya skidor var 12-15 år sedan då monterade butiken bindningar utan plattor!
och jag kommer inte ihåg att jag fick frågan om det heller! den gången var det riva 2!
Så nu är frågan, Måste jag ha plattor,
Jag kommer mestadels gå på tur på fjäll och i skog, och lite enklare telemark!
Bindningen är voile 3 pin cable
Om ni tycker att man måste ha plattor försök gärna förklara varför ,
Edit: Ser nu att white planet där jag köpte både bindning och skidor inte ens har plattor i sortimentet!!
Edit 2: Om jag nu måste ha plattor, var hittar jag det i sthlm? Nu är det ju troligtvis försent att beställa hem innan helgen, Måste ut med nya skidorna i helgen
mvh krister
Senast ändrad: