Snacka eller åka?

• Trådstartare Trådstartare Innerskidan
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I

Innerskidan

Guest
Snacka eller åka?
I vår bransch finns det och kommer alltid att finnas tyckare och åsikter, det hör till och det behövs. Till en viss grad. På många ställen, bl.a. här på FR verkar det som en del kompenserar sin avsaknad av åkning eller avsaknad av åkfärdighet med att snacka ner allt de ser på nätet. Är det en slump att det är samma negativa bakåtsträvare som hugger på allt och alla? Är dessa kommentarer, sågningar och påhopp befogade? Själv har jag fått ett par av dessa trötta nätbummare på halsen när jag annonserat, och utefter deras inlägg i "pricecheck" verkar de ju veta allt (eller iaf något...) Nu såg jag att en av dem som "kan allt" om utrustning och åkning lagt ut en tråd med klipp på sin egen åkning... wtf.. Jag har jobbat som instruktör på heltid, med egen verksamhet och som utbildningsansvarig på svenska skidskoleutbildningar sedan -94. Av det jag sett i bl.a. dessa klipp vill jag bara säga, sluta snacka och åk skidor! Ska man utge sig för att kunna så jäkla mycket om allt som andra gör bör man ha lite kött på benen själv. Så alla dryga "jagharfaktisktläståkaskidorjättemångagångerhemmaigöteborgochkanprislistanpåsportconradochkanalltomallt"-nissar: Köp en enkel till fjäll eller alper och kom inte tillbax förrän ni kan öppna käften med en riktig och faktagrundad åsikt.

Snacka eller åka?
Det bästa med den här tråden är att det gnälls om allt gnäll, det är precis som insändarna i Metro! :3

EDIT: Eller för den delen idén om att skapa världsfred genom att kriga ner alla andra ^^

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
Vattendroppe sa:
Det bästa med den här tråden är att det gnälls om allt gnäll, det är precis som insändarna i Metro! :3

EDIT: Eller för den delen idén om att skapa världsfred genom att kriga ner alla andra ^^
jag hör dig. men skillnaden är att jag bara tröttnat på alla som utger sig för att kunna mer än tangentbordet de fiser vid varje skiddag. vore kul med en skidsajt som bara har skidåkare, inte tröttskallar som letar fel hos andra...

Snacka eller åka?
Kom igen Innerskidan. Nu sitter du gömd och kastar skit. Ta en diskussion vettjala!
Inte nödvändigtvis i den här tråden, men kanske via FR mail.

Trådar som dessa skapar bara dålig stämning.

/En grinig förståsigpåare

Snacka eller åka?
Har någon tagit din snuttefilt?
Sen när har någons åkkunskaper haft med deras förmåga att analysera prissättning?
Eller borde vi inse att din superawesome-het gör att saker du säljer bör kosta mer?

Snacka eller åka?
Innerskidan sa:
Vattendroppe sa:

jag hör dig. men skillnaden är att jag bara tröttnat på alla som utger sig för att kunna mer än tangentbordet de fiser vid varje skiddag. vore kul med en skidsajt som bara har skidåkare, inte tröttskallar som letar fel hos andra...
Du har en skön poäng om metroinsändarna, men visst är de kul morgonunderhållning? : )

Snacka eller åka?
Förutom att det här känns lite som en kuggis - i stil med "Den som inte håller med kan inte åka!", så måste jag ändå sticka ut hakan lite.

1. "En skidsajt som bara har skidåkare" - hur ska detta uppnås? Rent praktiskt är det en omöjlighet. Vad en tröttskalle är känns subjektivt, vilket resulterar i att alla i teorin är tröttskallar i någons öga.

2. Det finns väl ett stort gäng duktiga och kunniga forumskribenter här. Inte för att jag är en av dem, men det finns mycket bra information i många trevliga trådar. Ignorera de få? Hylla de många? Eller var det tvärtom?

Håller med - dålig jävla stämning. Le lite för fan, det börjar snöa snart.

Edit;
Metroinsändare är inte rolig morgonunderhållning. Lika lite som Family Guy är underhållning.

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
Heinz;
Någon är sårad över att någon klagat på någon prissättning. Och någon ville ta tillfället i akt att tala om hur länge någon har åkt skidor. (Men det är bara min ytterst personliga uppfattning. Säg det inte till någon än.)

Snacka eller åka?
Precis som andra har påpekat, vad har någons åkförmåga med dina överpriser att göra?
Lägger du ut en annons på ett nätforum så får du räkna med att du får höra om priset inte är skäligt. Annars kan jag rekommendera Blocket. Svensson har kanske inte samma koll på vad saker är värda.

Ser att priserna är justerade också, varför då? Du fick ju saker sålda ändå?

Snacka eller åka?
Utter sa:
Precis som andra har påpekat, vad har någons åkförmåga med dina överpriser att göra?
Lägger du ut en annons på ett nätforum så får du räkna med att du får höra om priset inte är skäligt. Annars kan jag rekommendera Blocket. Svensson har kanske inte samma koll på vad saker är värda.

Var har jag skrivit att prissättningarna är grunden till tråden?... bevisligen har jag en poäng, det är inga okända som reagerar...

Snacka eller åka?
Innerskidan sa:
Utter sa:

Var har jag skrivit att prissättningarna är grunden till tråden?... bevisligen har jag en poäng, det är inga okända som reagerar...
Jag råder dig att läsa ditt första inlägg igen och grunna lite på den.

Snacka eller åka?
Innerskidan;
Av ren nyfikenhet, vilken reaktion hade du förväntat dej? Vill du ha någon sorts "sansad" diskussion om det du vill framföra, kan det vara en idé att framföra det på ett annat sätt än som - jag är bäst, jag har minsann åkt skidor sedan innan revolutionen och kan man ingenting ska man inte uttala sig.

Det är ett skidforum för fan. Vilken nivå har du tänkt dej? Inga frågor om vilka skidor som passar? (även fast många av de trådarna är tämligen dåligt formulerade) Inga nybörjar-funderingar kring utrustning? Var vill du dra gränsen? Har du några konkreta exempel?

Det är så jävla lätt att slänga ur sej ett par rader och racka ner på allt. Men att precisera vad, och ännu viktigare att precisera vad man skulle göra åt problemet, det är kanske inte alltid så jävla angeläget.

(Om de flesta tolkar det som att du är tjurig på att någon klagat på dina priser, så kanske du borde omformulera dej en smula?)

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
Det konstiga här är ju att den du hävdar "kan allt" och inte är lika ubergrym att åka som du är är en av de mest ödmjuka i de flesta inläggen även angående sin egen åkförmåga (se bara vilken bra/positiv respons han får på sina trådar och inlägg) vilket gör denna tråden än mer obegriplig och får dig att framstå som rätt patetisk.

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
Åter igen en idiot som tror att man måste vara duktig för att få tycka till...

Ungefär samma nivå som när man klagade på Olssons kangarooflip och fick tillbaka att man var tvungen att kunna den själv för att få uttala sig, annars var det bara att hålla käft eller komma tillbaka när man själv behärskade den.

Snacka eller åka?
Sweet, undrade om det fanns någon anledning att hänga fast här på FR.. Vill tacka alla som övertygat mig om att lämna detta. Lycka till och ha en skön forumsäsong. Själv ska jag åka skidor.

Snacka eller åka?
Asså förlåt jag fattar inte kopplingen riktigt tror jag... Jag tolkar det som att du, Innerskidan, blivit lite ledsen över att någon av dina annonser blivit sågade av forumet. Och det får du ju tycka vad du vill om och gärna käfta om, det är väl det forumet är till för. Men vad har detta att göra med hur bra någon är på att köra skidor? Där tappar jag kopplingen...

Jag brukar inte följa den där pris-tråden så jag vet inte vem det är som åsyftas vara en sämre åkare än du som är så väl skolad i denna ädla konst. Men ärligt, tror du man måste heta schumacher för att kunna jobba som bilhandlare??? Jävligt konstig tråd detta...

Snacka eller åka?
Innerskidan sa:
Sweet, undrade om det fanns någon anledning att hänga fast här på FR.. Vill tacka alla som övertygat mig om att lämna detta. Lycka till och ha en skön forumsäsong. Själv ska jag åka skidor.
"Åh nej, förlåt. Snälla stanna kvar med din positiva attityd"

Snacka eller åka?
Innerskidan sa:
Bahahaha. Där kom den. Väntade bara på "Ja, titta. Ni som tog åt er och svarade var precis dom jag riktade mig mot". Lekis-fasoner liknande "den som nämnde det han klämde det".

Snacka eller åka?
Inte ett svar på något inlägg av mina inlägg och jag är en av de utpekade tolkar jag som att han blockat mig eller inte vågar konfrontera mig, men med tanke på hans beteende på sistone kommer jag inte sakna honom. Undrar om det är något annat som triggat denna tråd, känns lite skumt att det kommer 23:11 en lördag?

Ifall du läser detta Innerskidan så hoppas jag att du har en skön paus borta från freeride, jag har också lackat ur på detta forum mer än en gång och tagit längre pauser, vi kanske ses igen. Kom tillbaks lite mer harmonisk då bara!

Snacka eller åka?
Frågan är hur vi ska klara oss utan Innerskidan?

Nu går jag till jobbet och när jag kommer tillbaka så hoppas jag, innerligt, att ni har bett om ursäkt till honom så han kommer tillbaka!!

Snacka eller åka?
Innerskidan sa:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

nu försvann ju dina annonser!!!

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
Innerskidan sa:
Det är ju lite vekt att whimpa ur så lätt om jag ska vara ärlig :/ Killen kommer aldrig bli stor på internet...

Snacka eller åka?
Alltid lika kul att få bidra till att folk lämnar sajten, det påminner mig om något som hände för 3-4 år sedan :rolleyes:

Snacka eller åka?
Var det innerskidan som hade budget-porsche och sålde head skidor till överpris?

Snacka eller åka?
Dö h8rs dö. Fattar inte hur alla orkar va så jävla vresiga i alla jävla forum nuförtin..

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
Fabianomne sa:
Märkligt. Kanske du då kan förklara för mig vad ett forum går ut på? I detta fallet har Innerskidan kommit med ett påstående, som andra tycker är konstigt och därför påpekar. Var är "H8:en" på detta? Varför är det endast personer <20 år som alltid skriver "H8:ers gonna H8"? Det verkar som att ni tror att ni vinner någon pöäng på att alltid slänga in detta svar i trådar som har något hett diskussionsämne.

Givetvis svarar du "H8:ers gonna H8" på mitt inlägg också eftersom jag H8:ar..eller?

Senast ändrad:
Snacka eller åka?
linder sa:
Var det innerskidan som hade budget-porsche och sålde head skidor till överpris?
Den vita med massa klistermärken? Fast vet inte om man kan kalla den bugdet för tror han haft den i år och dar...

Snacka eller åka?
Heinz_p sa:
Fabianomne sa:
Märkligt. Kanske du då kan förklara för mig vad ett forum går ut på? I detta fallet har Innerskidan kommit med ett påstående, som andra tycker är konstigt och därför påpekar. Var är "H8:en" på detta? Varför är det endast personer <20 år som alltid skriver "H8:ers gonna H8"? Det verkar som att ni tror att ni vinner någon pöäng på att alltid slänga in detta svar i trådar som har något hett diskussionsämne.

Givetvis svarar du "H8:ers gonna H8" på mitt inlägg också eftersom jag H8:ar..eller?
Värst av allt är folk som inte gillar h8:ers. Här har vi en forumtråd full av liv, ironi, intressant läsning, pajkastning, åsikter - skitkul tidsfördriv IMO!
Tycker man inte om det, ja med dra någon annan stans då!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp