I
Innerskidan
Guest
Snacka eller åka?
I vår bransch finns det och kommer alltid att finnas tyckare och åsikter, det hör till och det behövs. Till en viss grad. På många ställen, bl.a. här på FR verkar det som en del kompenserar sin avsaknad av åkning eller avsaknad av åkfärdighet med att snacka ner allt de ser på nätet. Är det en slump att det är samma negativa bakåtsträvare som hugger på allt och alla? Är dessa kommentarer, sågningar och påhopp befogade? Själv har jag fått ett par av dessa trötta nätbummare på halsen när jag annonserat, och utefter deras inlägg i "pricecheck" verkar de ju veta allt (eller iaf något...) Nu såg jag att en av dem som "kan allt" om utrustning och åkning lagt ut en tråd med klipp på sin egen åkning... wtf.. Jag har jobbat som instruktör på heltid, med egen verksamhet och som utbildningsansvarig på svenska skidskoleutbildningar sedan -94. Av det jag sett i bl.a. dessa klipp vill jag bara säga, sluta snacka och åk skidor! Ska man utge sig för att kunna så jäkla mycket om allt som andra gör bör man ha lite kött på benen själv. Så alla dryga "jagharfaktisktläståkaskidorjättemångagångerhemmaigöteborgochkanprislistanpåsportconradochkanalltomallt"-nissar: Köp en enkel till fjäll eller alper och kom inte tillbax förrän ni kan öppna käften med en riktig och faktagrundad åsikt.