Snö i Bad Gastein?

floorfilla

Ny medlem
Snö i Bad Gastein?
Tänkte dra ner över nyår och hälsa på några vänner som säsongar i Bad Gastein.

Hur är snöläget där?

Är det värt att åka ner?

Är parken öppen?

Snö i Bad Gastein?
s4rnstedt sa:
gosh... :( har en resa bokad till 8/1 visst är de tid kvar men lite oroligt iaf ..
Jag har en resa bokad 7/1, börjar bli lite orolig nu..

Ingen här på freeride som är nere i Bad Gastein och kan rapportera hur många backar/liftar som är öppna?

Snö i Bad Gastein?
Von_vettet sa:
Det har dumpat 40cm idag, ungefär lika mycket till kommer inatt! 71% av liftarna är öppna i dalen, samt 51% av pisterna.
Oh fan, det låter ju bra. Känner du till om den närliggande liften stubnerkogel eller vad den nu heter är igång? Ska ligganära Salzburg hof och hotell gisela

Snö i Bad Gastein?
AxelOnSkis sa:
Stuberknogel öppnade redan för 2 veckor sen, så den e öppen :)
Stubnerkogel är bara öppet för fotgängare än sålänge. ingen skidåkning där. iallafall om du skall upp til toppstationen, endast en tvåstolslift och barnbacken som är öppen
Graukogel öppnar på julafton för övrigt.

Snö i Bad Gastein?
Von_vettet sa:
AxelOnSkis sa:
Stubnerkogel är bara öppet för fotgängare än sålänge. ingen skidåkning där. iallafall om du skall upp til toppstationen, endast en tvåstolslift och barnbacken som är öppen
Får hoppas det hinner öppna lite fler backar och liftar till v2, så man kan åka i de längre backar och i lössnö.

Men enligt dig von_vettet så verkar ju ändå mycket vara Öppet.

Snö i Bad Gastein?
sebastianolivecrona sa:
Hur är det i sportgastein ? Kan man åka baksidan än ?
Jag antar att du menar norden? Vi var uppe i sporten i förrgår, ingen off-pist tillåten då. För lite snötäckning och för mycket stenar, samma gäller syden. har lite sämre koll på hur det ser ut efter dumpen dock.

Snö i Bad Gastein?
Von_vettet sa:
sebastianolivecrona sa:
Hur är det i sportgastein ? Kan man åka baksidan än ?
Jag antar att du menar norden? Vi var uppe i sporten i förrgår, ingen off-pist tillåten då. För lite snötäckning och för mycket stenar, samma gäller syden. har lite sämre koll på hur det ser ut efter dumpen dock.
Nu bör det ju snart öppna. Verkar som att det trillat ner en hel del snö.

Snö i Bad Gastein?
Von_vettet sa:
AxelOnSkis sa:
Är stuberknogel öppen för skidåkare nu?

Snö i Bad Gastein?
mmmmm sa:
Ahlgren88 sa:
Von_vettet sa:
Japp, stuben öppnade på julafton.
Kanon :) för den ligger väl inte långt från Hotel gisela vad jag förstått?
Ska nämligen bo där vecka 2
Att traska från gisela till stubnerkogelbahn tar väl en tre minuter om du inte är alltför långsam, du går över en väg och ett tågspår sen är du framme.
Låter kanon. Någon här som bott på Hotel gisela? Det är nämligen första gången jag ska till BG och just Hotel gisela.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp