Snö i verbier?

Olindby

Medlem
Snö i verbier?
Hej, sitter i cham finns ingen snö, så tänkte åka över till verbier nån dag ifall man kan åka, någon som är där nere nu? som kan säga hur pass bra det är och vart man kan åka, också om ni vet något billigt hostel bara över en natt.

Snö i verbier?
Det är fasen inte mycket här heller... En backe är öppen (lac de vaux) och mer än så är det inte. I morse var det fint då det var lite folk och lite nysnö. Det blev ett par ok lössnö-å men det är inte så mkt att hänga i julgranen om jag ska vara ärlig. Gör snödansen hela tiden och det verkar ju komma lite snö de närmsta dagarna.
Äre helt tomt i cham eller?

Slänger upp bilder varje dag på min blogg om vill se hur det ser ut. http://marcusolsson.se/blog/

Snö i verbier?
Det har kommit lite i natt så det finns ju snö på topparna, men ingen lift är öppen, man blir galen av att sitta nere i byn med sina skidor man inte kan testa, kommer nog ta mig i kragen och klättra upp på glaciären snart. Men du tycker inte det är någon ide att åka till verbier? Det fanns alltså bara en backe öppen? Hur är offpisten om man tar sig så högt upp det går och skrovar ut på sidan?

Snö i verbier?
jepp en backe är öppen. Det finns ju snö, men vänta några dagar så blir det nog bättre här då det verkar komma mer. Eftermiddagarna är sjuukt ovärda så om du bara kan ta dig till efter lunch banga och vänta. Det finns några korta repor man kan dra, men det är långt ifrån bra åk. Det är dålig täckning överallt så det är mest bara två typ standard offpist repor man kan dra och de blir uppåkta fram mot 10. Lite väsjöbacken feeling över det hela, mkt lift lite åk. Men det e ju kul att klämma lite lagg liksom. Jag vetefan. Jag åker typ någon timme på morgonen sen drar jag hem och småjobbar lite..
kort sagt, det suger. men åka skiis är alltid kul så kom om du kan och det inte kostar för mkt

Snö i verbier?
Funderar på att komma ner på fredag kanske, vårat liftkort funkar ju i verbier också, ska höra lite med Cham säsongarna kanske nån man kan åka med slippa köpa tågbiljett, isåfall kommer jag och några andra lätt. Tror du fler backar öppnar tills på fredag? Hela alperna har ju fått sig en dos med snö iaf.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp