Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För en dryg vecka sedan kom det rejält med snö, kombinerat med kyla så det vart riktigt bra åkning i början/mitten på förra veckan.vjakob sa:Efterlysning: Lägesrapport från Mayrhofen med omnejd.
Åker ner till Mayrhofen den 10/2 och skulle vilja veta hur snöläget är där nere. Har orterna fått ta del av den stora dump som södra delarna av alperna verkar ha fått?
Kan det vara så att det är värt att ta en tur ner till Italien några dagar om de fått mer fluff?
Någon ort i närheten av gränsen man skall sikta på i så fall? Liftbunden offpist är det som är aktuellt.
Ser ut att bli lite kallare nästa vecka. Får hålla tummarna riktigt ordentligt.jcca sa:...
Har du tur så hinner det bli kallare tills du kommer och kanske lite snö på det om det inte är för mycket begärt av vädergudarna
I nuläget är det blåsigt som aldrig förr. Snön är väldigt vindpinad.erik_lagg sa:Någon som vet hur offpisten ser ut i Val Thorens nu - snömängd och lavinfara. Snart dags att betala in till UCPA...
Henke windstedt och Mattias Fredriksson är ju i san martino di castrozza nu och det ser ju minst sagt djupt ut... Vad jag förstått så bombar ju snön ner i princip hela Dolomiterna så det känns väl lite hetare än mayrhofen för tillfället.vjakob sa:Ser ut att bli lite kallare nästa vecka. Får hålla tummarna riktigt ordentligt.jcca sa:...
Har du tur så hinner det bli kallare tills du kommer och kanske lite snö på det om det inte är för mycket begärt av vädergudarna
Eftersom vi har bil så funderar vi på att dra ner till Italien om det är förjävla dåligt i Mayrhofen.
Någon som har en bra ort att rekommendera, gärna ganska nära gränsen?
Här är bildbevisetLenrik sa:Henke windstedt och Mattias Fredriksson är ju i san martino di castrozza nu och det ser ju minst sagt djupt ut... Vad jag förstått så bombar ju snön ner i princip hela Dolomiterna så det känns väl lite hetare än mayrhofen för tillfället.
Tack för svaret! Nu bär det av snart så nu är jag laddad - någon som är i Val Thorens nu?skiMFF sa:I nuläget är det blåsigt som aldrig förr. Snön är väldigt vindpinad.erik_lagg sa:Någon som vet hur offpisten ser ut i Val Thorens nu - snömängd och lavinfara. Snart dags att betala in till UCPA...
Positivt i nuläget är faktumet att baslagret ändå har godkänt djup. Självklart får man ändå lite tråkiga repor då och då men det är inte i närheten som hur det var för några veckor sedan.
Så puder står tyvärr inte att finna i nuläget. Allt har blåst bort. Dock ska följande vecka bjuda på rejält med snö enligt snow-forecast: http://www.snow-forecast.com/resorts/Val-Thorens/6day/mid
Förutsatt att den snön inte blåser bort så ska det nog bli riktigt fin åkning framöver.
EDIT
Far tyvarr editera detta. Blaste mer an nagonsin i natt. Detta har medfort ett till 50% stangt pistsystem idag. Vill inte uttala mig om hur off pisten ser ut. Det ar en for horribel sanning.
Atminstone vantar vi fortfarande valdigt mycket sno under veckan.
Hehe, ar fortfarande i VT.erik_lagg sa:Tack för svaret! Nu bär det av snart så nu är jag laddad - någon som är i Val Thorens nu?skiMFF sa:I nuläget är det blåsigt som aldrig förr. Snön är väldigt vindpinad.erik_lagg sa:Någon som vet hur offpisten ser ut i Val Thorens nu - snömängd och lavinfara. Snart dags att betala in till UCPA...
Positivt i nuläget är faktumet att baslagret ändå har godkänt djup. Självklart får man ändå lite tråkiga repor då och då men det är inte i närheten som hur det var för några veckor sedan.
Så puder står tyvärr inte att finna i nuläget. Allt har blåst bort. Dock ska följande vecka bjuda på rejält med snö enligt snow-forecast: http://www.snow-forecast.com/resorts/Val-Thorens/6day/mid
Förutsatt att den snön inte blåser bort så ska det nog bli riktigt fin åkning framöver.
EDIT
Far tyvarr editera detta. Blaste mer an nagonsin i natt. Detta har medfort ett till 50% stangt pistsystem idag. Vill inte uttala mig om hur off pisten ser ut. Det ar en for horribel sanning.
Låter strålande ... tyvärr en vecka kvar men ändå.skiMFF sa:Hehe, ar fortfarande i VT.erik_lagg sa:Tack för svaret! Nu bär det av snart så nu är jag laddad - någon som är i Val Thorens nu?skiMFF sa:I nuläget är det blåsigt som aldrig förr. Snön är väldigt vindpinad.
EDIT
Laget ar mycket battre nu. Du lar fa en underbar vecka.
Fy fasen vad najs!!! Planet till Turin går ikväll, sen transfer till champoluc!MrHotDog sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/f8a253bb6c3fbe3ffd87086dfd3b6c42.jpg[/url]
Så här såg det ut i Gressoney imorse. Tydligen fått ca en meter inatt dom flesta liftar stängda, öppnar i morgon. Ska själv ner till Alagna nästa helg ser bra ut.![]()
Pnyberg åker hem därifrån idag tror jag...flower sa:Någon som har färska rapporter från Serre Chevalier? Hittat resa men undrar om det är värt pengarna.