Snö, Test & Fest 2011

blommegard

Ny medlem
Snö, Test & Fest 2011
Hur ser det ut för folk, några här som planerar att åka dit?
Jag personligen tar gärna mot tips på boende natten lör -> sön, någon som har en soffa till en trevlig linköpingsbo :)?

Skriv gärna av er på övriga saker man inte bör missa den helgen, eller folk man bör bekanta sig med.

Snö, Test & Fest 2011
Undrar om man behöver bekymra sig över det överhuvudtaget. Det ser ju RIKTIGT dåligt ut för snöläget. Kanonerna är ju knappt provkörda i år ens, och inte är det någon vändning på gång heller.

Snö, Test & Fest 2011
MnO sa:
Undrar om man behöver bekymra sig över det överhuvudtaget. Det ser ju RIKTIGT dåligt ut för snöläget. Kanonerna är ju knappt provkörda i år ens, och inte är det någon vändning på gång heller.
Och skridskoplan i Tandådalen.... Regn och minus 3 inatt ;)

Snö, Test & Fest 2011
Fullt med snö är att ta i finns en del snö finns säkert lite klipp om hur det ser ut i Åre förtillfället lite här och var =P
Jag har varit ute och åkt bräda både igår och idag går säkert och checka in det nånstans med =P
Flytta fram testarhelgen en helg hade ju varit för bra för att vara sant men jag tror det är för många olika aktörer inblandade för att det ska vara möjligt. Men förhoppnings vis så kommer snön att va tillräcklig tills dess.
Boende beror på hur mycket pengar du är beredd att spendera på det.

Snö, Test & Fest 2011
webcam_are1_320.jpg

Snö, Test & Fest 2011
BataZion sa:
Men förhoppnings vis så kommer snön att va tillräcklig tills dess.
Haha my bad, Sorry BataZion, var helt enkelt sjukt dålig på att läsa.

Senast ändrad:
Snö, Test & Fest 2011
CustomX sa:
BataZion sa:
Kommer snön va tillräcklig om man väljer att spendera olika mycket pengar? hur mycket måste man spendera? har inte skitmycket pengar men kan lätt spendera en del om det kommer mer snö då? eller? asså, jag fattar inte?
Om du läser en gång till så ser du att det står "BOENDE beror på hur mycket pengar du är beredd att spendera på det"

Snö, Test & Fest 2011
CustomX sa:
BataZion sa:
Kommer snön va tillräcklig om man väljer att spendera olika mycket pengar? hur mycket måste man spendera? har inte skitmycket pengar men kan lätt spendera en del om det kommer mer snö då? eller? asså, jag fattar inte?
Haha, älskar när folk tror att dom är sköna och börjar göra narr av någon tack vare sin egen dumhet!
Du måste vara pinsamt dålig på att läsa, CustomX?

Snö, Test & Fest 2011
baztin sa:
Haha, älskar när folk tror att dom är sköna och börjar göra narr av någon tack vare sin egen dumhet!
Du måste vara pinsamt dålig på att läsa, CustomX?
Nej du baztin, svårt att mörka den. Bara att erkänna, är tydligen sjukt dålig på att läsa. Skyller på ett försök att lysa upp i tristessens tisdag.

Snö, Test & Fest 2011
Det är i alla fall bättre temperatur nu än igår kväll... +9,2 grader i byn var det då enligt väderstationen. Prognosen säger ju varmt idag och i morgon, men sen ska det hålla sig på ett par minus. Chansen finns fortfarande att det blir åka av nästa helg, men stor är den inte. Duved kanske, där det är lite mindre ytor.

Snö, Test & Fest 2011
Är det nån häromkring som har nått hum överhuvud taget om det är möjligt och flytta fram den en vecka om det inte finns snö. Eller är det för stort projekt med tanke på hur många som är inblandade?

Snö, Test & Fest 2011
BataZion sa:
Är det nån häromkring som har nått hum överhuvud taget om det är möjligt och flytta fram den en vecka om det inte finns snö. Eller är det för stort projekt med tanke på hur många som är inblandade?
Tvivlar starkt på att det är genomförbart, lär kosta en redig summa att styra om i schemat! Förmodar att det är samma gäng som drar runt på alla olika skidtester..
Å andra sidan så kanske det går jämnt ut, för de kommer ju knappt ha någon lönsamhet alls om de kör 9-11 dec, om det inte finns någon snö.. Väntar de en vecka kan det åtminstone dundra in mer folk utifrån och inte bara locals.

Snö, Test & Fest 2011
Mangedee sa:
BataZion sa:
Tvivlar starkt på att det är genomförbart, lär kosta en redig summa att styra om i schemat! Förmodar att det är samma gäng som drar runt på alla olika skidtester..
Å andra sidan så kanske det går jämnt ut, för de kommer ju knappt ha någon lönsamhet alls om de kör 9-11 dec, om det inte finns någon snö.. Väntar de en vecka kan det åtminstone dundra in mer folk utifrån och inte bara locals.
Alla kan väl ta med sig en kärra snö var? Blir vi ett par hundra bilar och alla tar med en kärra snö var så blir det ju åka av. Sen kanske man kan få ett liftkort som kompensation?

Snö, Test & Fest 2011
Hur funkar det rent praktiskt på skidtestet;

Är det bara att plocka med sin egen bräda, så får man testköra olika bindningar/boots?
Brädan har jag, måste dock hitta ett par bindningar som älskar den.

Snö, Test & Fest 2011
Just nu ser det ju rätt fint ut i dagarna som kommer enligt Snow-forecast.com
Alla de 6 kommande dagarna är 0 eller kallare, samt lätt snöfall av och till. :D

Snö, Test & Fest 2011
BataZion sa:
Va gör skistar om det inte är tillräckligt med snö? Skjuter dom fram det då lr vad händer då?
Jag misstänker att de bara stryker hela skiten. Inte den största guldgruvan om den kommer senare på säsongen. Sen är det MÅÅÅNGA som ska ändra sina planer. Så blir det inte nu...så blir det inte alls.

Snö, Test & Fest 2011
Mangedee sa:
Hur funkar det rent praktiskt på skidtestet;

Är det bara att plocka med sin egen bräda, så får man testköra olika bindningar/boots?
Brädan har jag, måste dock hitta ett par bindningar som älskar den.
Det är ju mest brädor de lånar ut. Du får nog låna både bräda och bindningar men det kan väl inte vara några problem?;)

Snö, Test & Fest 2011
Det va det jag misstänkte. Det skulle va synd om det inte blev av har varit jävla fett tidigare år faktiskt.
Allt man behöver är legitimation så får man låna det mesta i några åk.

Snö, Test & Fest 2011
Hej!

Jag ska upp till skidtestarhelgen för första gången och har två frågor:
1. HUr ser prognosen ut i nuläget, kommer det bli någon åkning? Jag tycker de uppdaterar lite för sällan på hemsidan, men någon som är där kanske vet mer?

2. Vad ska jag ta med mig upp vad gäller skidutrustning? Pjäxor såklart, men bör jag även ta med ett par egna skidor och i så fall varför? stavar? något annat som är lätt att glömma?

MVH Viktor

Snö, Test & Fest 2011
Utan att väga för mycket åt ena eller andra hållet så tror jag att det inte blir någon åkbar mängd snö även om jag hoppas att det blir det.

För att testa skidor behöver du komplett skidutrustning minus skidor.

Senast ändrad:
Snö, Test & Fest 2011
Jag har fått info att beslut angående testhelgen kommer till oss leverantör under måndag-tisdagen. Men de var inte allt för hoppfulla tyvärr.

Snö, Test & Fest 2011
Ok, tack för svar. Nästa fråga: vad gör man när man är i Åre om testhelgen blir inställd? Är det bara att dricka och deppa som gäller eller kan man få till någon liten skidrelaterad livsglädje ändå?

Snö, Test & Fest 2011
viktorflygare sa:
Ok, tack för svar. Nästa fråga: vad gör man när man är i Åre om testhelgen blir inställd? Är det bara att dricka och deppa som gäller eller kan man få till någon liten skidrelaterad livsglädje ändå?
Eller så packar man bilen och drar till Norge! :) Puder är sjukt trendy just nu.

Snö, Test & Fest 2011
Var i Åre i hele helgen.Snøkanonene gikk nesten hele tiden.Og i dag snødde det en god del.Blir det som Yr lover,kaldt hele uken blir det Ski,test och fest tror nå jeg:)

t,

Snö, Test & Fest 2011
Just nu verkar det ju se ut att komma lite mer snö dom kommande dagarna.
Men blir det varken snö eller test så blir det åtminstone fest! :)

Eller så kan du se det så här: Blir testhelgen inställd så kan du med gott samvete dricka mer öl! (inte deppa)

Tillbaka
Topp