Snöfest i Val Thorens

hubble

Ny medlem
Snöfest i Val Thorens
Oj oj!

Verkar ha placerat veckan i Val Thorens perfekt i år. På en vecka har det snöat ca 120 cm på toppen (och 70 cm i byn) (!!!) och snödjupet är 250cm resp 135cm nu.

Någon som befinner sig i VT som orkar kommentera hur läget är? Verkar vara många avstängda backar/liftar nu, kommer dom öppna närmsta veckan? Hur är det med vägarna in till byn?

Imorgon drar vi.. tjoho!!

/hubble
 
Snöfest i Val Thorens
Shit det låter ju inte fel..

Var där över nyår, då var nästan allt öppet, och dom som inte var öppna gick att åka i ändå, så du behöver nog inte oroa dig...
 
Snöfest i Val Thorens
var där vecka 2 med lion.

under de sista dagarna kom den först asnön och det var 140cm på toppen typ när vi åkte, redan då fanns det underbara repor på cim de caron bland annat.

nu lär det vara SJUKT bra =)

allt öppnar nog så fort dom sprängt bort alla tänkbara laviner, dom brukar vara snabba på det!
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp