Snögaranti.

• Trådstartare Trådstartare MattiasSt
  • Start datum Start datum
M

MattiasSt

Guest
Snögaranti.
Det börjar bli tajt för skidanläggningarna att leva upp till deras snögaranti!
Funäsdalsfjällen har ju t.ex snögaranti från 1:a november..

Snögaranti.
Ska till Hemsedal förste dec.
Börjar bli lite orolig att det inte ska vara nån snö..
Någon so, brukar vara där vid den tiden och som kan ge lugnande besked=? :)

Snögaranti.
Man kan ju hoppas, Den här veckan skulle det iaf fortsätta vara varmt...shit!

Snögaranti.
Man får väl hoppas att kyla och snö kommer lika snabbt och överraskande som en linjalsmäll på fingrarna! Meterologer har ju haft fel förr, om jag minns rätt...

Snögaranti.
... vakna upp å lukta på kaffet!

DET ÄR KÖRT !!

det finns ett mikroskopiskt litet hopp om ett TOTALT väderomslag med kraftiga nordvindar och ymnigt snöfall f.o.m helgen... då kanske, men bara kanske, de kan öppnas lite skidorter här och där ..

MEN, det ÄR kört.. snön kommer till sälen (med kylan) i mitten av December.. Hemsedal i Början av December..

vädret suger pung just nu, tur att jag pluggar massor nu så ja inte har tid att åka förrens efter nyår :)

peace

/Kalle

Snögaranti.
Jag har nästan slutat hoppats på snö. insett att det är lönlöst, blir ju bara varmare och varmare för varje vecka som går känns det som..:)nevars men hoppas på att vädret ändras jäkligt snart...Annars blir jag jäkligt orolig.

Snögaranti.
Ehhhh, nån som har koll på hur många dagar det tar att få hyfsad skidåkning om kallvädret håller i och de bara kör med snökanonerna? (dvs om ingen natursnö kommer) Ska till Lindvallen 4 dec å de lilla som ligger där nu behöver verkligen ökas på.

Snögaranti.
äh.. snön kommer era negativa sluts ^^
snöstorm stod det i aftonbladet idag..
fan.. det e klart den kommer iaf SENAST efter nyår om man har otur men den kommer så man får ngra måpnader åkning.

Snögaranti.
Åre 25 dec. e lite orolig för att de inte ska komma någon snö, men optimist som man e hoppas man för fullt.. tycker synd om er som ska iväg snart..

Snögaranti.
gå in å kolla på skistar på väder sen kamera. där ser ni att snön börjar komma. både vemdalen och åre har snö som ligger kvar nu. lite till och nåra dagar kallt så kan dom börja me snökanonerna.så de finns hopp om att många anläggnigar hinner öppna innan jul.

Snögaranti.
Det är klart att de öppnar innan jul...
Alltkommer öpna som vanligt.. kanske ngn vecka senare..
mycket kommer säkerligen vara öppet till mitten av december!

Hammarbybacken å flottsbro här i sthlm kommer nog inte kunna öpna förns i januari ngn gng..
men de större kommer öppna.

Tillbaka
Topp