Snöigt värre!

RTygesen

Ny medlem
Snöigt värre!
Hejsan!

Vet inte om det är bara jag eller är det fler som hatar när det ligger snö på brädan.. kan man komma ifrån det på nå vis.. har hört att man kan smörja på lite silikonspray på brädan.. hjälper det?

Snöigt värre!
haha det var väl inget fel på detta inlägget! det var däremot jävligt bra. alla har säkert tänkt på det nån gång.. :D

Snöigt värre!
Jag hade samma problem i helgen när jag var ute och åkte.

Det var massor med snö på skidorna när jag åkte. Dom måste börja pista bättre för jag kunde inte se skidorna när det var 60 cm snö på dom när jag åkte...

Låt grejorna stå ute ett tag innan du åker så dom hinner få samma temp som omgivningen så fastnar det mindre snö :) (och åk bara när det är -10 eller kallare)

Snöigt värre!
ja men seriöst!? har ni inte tyckt att d är jobbigt när snön fastnar på skidorna? visserligen går d att snärta till med skidan så försvinner den västa tyngden men d sitter alltid kvar lite och så fastnar d mera! skitjobbigt! ni som inte fått, vad har ni för super skidor? lr har ni helt enkelt inte åkt tillräckligt?

Snöigt värre!
Att få till det så att ingen snö fastnar på översidan är nog inte så lätt men ni kan väl prova att valla ovansidan samtidigt somm ni vallar undersidan då borde det väl inte fastna nån snö (om ni vallar rätt). Annars är det väl bara att be tillverkarna att lägga på nåt nanobelag på ovansidan så ska väl det här problemet vara löst. Men jag vet inte om jag skulle tycka att det är värt att betala ett par tusen till för att få skidor med nonstick översida :)

Snöigt värre!
..
..

Om du har en glansig ovansida.. typ pianolack... då tar du "bara" lite bilvax (turtlewax) eller dylikt.. vaxar ovansidan på rätt sätt... så skall du se att snön inte fastnar lika lätt..

ett problem är ju när brädan e varmare än snön ... men en vaxad ovansida e mycket bättre..

/Pinn

Snödjup

Tillbaka
Topp