Ake_Astrom sa:
@jonaslukarlsson
Jag ser inte att ditt svar ens berör det jag säger.
Jag säger att om de sprutar så att det stör åkningen låt det synas på liftkortskostnaden.
Du svara att de måste spruta.
Var i mitt inlägg skriver jag att de inte måste spruta?
Om du citerar någon se till att bemöta vad de skriver, bara ett litet råd i all välmening.
//Åke
Tack för responsen, men eftersom vi redan vi diskuterat utfallet av att inte lägga snö eller delvis lägga snö 25% av dygnets timmar samt vad det skulle innebära, så hänvisade jag dig att läsa det för att få en bättre insikt i problematiken. Det var vad jag ville lyfta som svar till dig och jag hoppas att du läste det. En citering kan också innebära att jag vill få dig uppmärksam på vad jag skriver, ett rop på uppmärksamhet i ett forum helt enkelt.
Det är en fin balansgång för de som driver orterna att öppna tidigt och stoltsera med fina bilder på instagram och Facebook samtidigt som de har en snögaranti att uppfylla, utan att påverka gästerna som är där och åker. Kraven på själva snöläggningen är inte så gästrelaterade vilket säkerligen skulle kunna förbättras, det som diskuteras oftast är väl att inte dränka en lift eller ett träd i tung konstsnö. T ex bör ju snöläggarna i Romme veta om att det olämpligt att rikta en snökanon in i liften så pass mycket att gäster riskerar köldskador, det är katastrofalt handhavande.