Snöläget i Stryn?

rikard_o

Ny medlem
Snöläget i Stryn?
Stryn har ju öppnat. Någon som vet snöläget? Har tidigare hört att de är sämre än förra året och att sässongen blir kortare.

Snöläget i Stryn?
ja tror dom inte stänger efter midsommar.. det var cirka 8 m snö innan jul när ja kolla på en sida.. men de kanske kan vara 3 meter nu

Snöläget i Stryn?
rikard_o < det är vad jag har hört. jag hörde även att SWE possé campet skulle bli inställt pga för lite snö... men som sagt, det är vad jag har hört. det bästa är väl att ringa och fråga.

Snöläget i Stryn?
ifrån www.strynefjellet.com

Vi har gode snøforhold, været har vært kaldt om natten og snøen holder seg godt.

Snöläget i Stryn?
tja..

jag var där förra helgen och det var betydlig mindre snå än vad jag förväntat mig. Man har ju sätt snövallar som var 6 meter höga.. iår var dom typ 1 meter.

Ganska varmt var det också vilket gjorde att snöns blev hård och slaskig... Men det var ändå grymt att åka.

Skidor är ju alltid bra!!

Snöläget i Stryn?
Hej www.strynefjellet.com
Ni kanske skulle läsa mailen? Man kan inte maila den adress ni anger på er sajt (info@strynefjellet.com) utan får autosvar att mailet inte kunde levereras pga exeeded mail quota!!!

Jag frågade i mailet hur länge ni väntas hålla öppet i år. Kanske kan ni svara här istället då när ni inte kan ta emot mail......

Snöläget i Stryn?
Jag var där 25-28/5 och det var som andra skrivit klart mindre snö än ifjol. Det lär knappast gå att åka (bra) offpist i många veckor till. En del glaciärsprickor började redan synas när jag var där (enligt några som jobbade där så är det tveksamt om det ens kommer att gå till midsommar). Men parken kommer dom säkert att ha öppen ett bra tag.

Snöläget i Stryn?
powdercafe.com(Folven) menar att det gäller att ta sig dit i juni i år. Kan tänka mig att det inte sker mycket efter midsommar.

Snöläget i Stryn?
Funderar på att åka till stryn och fira midsommar, någon som har en bra snöprognos tills dess? Surt att åka dit om det är dåligt med snö.. Tacksam för svar:)

Tillbaka
Topp