Snöläget kring Okstindene ?

Tja!

Tänkte raca upp till hemavan tärna om ett par veckor och tänkte ta mig ett par turer kring Okstindane när man ändå är i krokarna, därav min fråga, har det snöat mycket där hittills i vinter?

Out

Bor i Hemavan och det har varit ganska skralt med snö den här säsongen, även om det har kommit en del nu på slutet. Att det finns snö på Okstindane tvivlar jag inte på, det finns det i princip året runt, och prognosen visar på att det ska blåsa snöstorm kommande dygnet, så det kan nog bli en rejäl påfyllning på läsidorna åtminstone :)

jag har själv aldrig kört dit varken på vintern eller sommaren, men farsan har, vet dock inte var han ställt bilen då. Men jag antar att det är inmarsch och tält som gäller om vägarna inte är plogade!

Har för mig att det är precis som petterschytt skriver, anmarsch och tält alternativt övernattning i ett litet pörte som norska turistföreningen står för. Det här har jag för mig att jag läst i topptursboken som handlar om hemavan-tärna-mo i rana.

Kolla in senorge.no där kan du se aktuellt snödjup för okstindane.
Så här års är det nog trevligare att göra turer runt Mo i rana än i Okstindarna.

Tillbaka
Topp