Snöläget söderut?

jacob_d

Ny medlem
Snöläget söderut?
Är det någon som vet om det är någon mening att åka till alperna i vinter. Jag har några kompisar som är nere i Österrike och där har det inte varit så lite snö sedan 1870. Är det lika illa överallt eller har kanske Frankrike eller de andra länderna bättre förhållanden?

Snöläget söderut?
Ar just nu i Tignes och det ser inte bra ut vill jag saga! Manga av de ak jag gjorde for ett ar sedan gar nastan inte att ta nu. Om du nu rakar vara en pistakare ar det dock en annan femma, det funkar bra! Sa man far val skola om sig... :-)

Jocke

Snöläget söderut?
Det dumpade i frankrike ons-torsdag i förra veckan men tyvärr saknas grund på många ställen. Det existerar ingen natursnö under 2000 meter. Prognosen ser bra ut för de närmaste dagarna
med snö och vind på tors-fre. Kommer det en halvmeter till så kan man kanske lägga sina rockskis på hyllan för säsongen.

Snöläget söderut?
Fattar inte detta med snöläget! Om man läser Gnossens svar så skulle det vara tomt utanför pisten. Men tittar man på http://www.valdisere.com/special/photo.htm så ser man en bild från Val d`Isére, Cugnai, där det verkar helt ok! Bilden från Cugnai är dessutom tagen från en syd/väst-sluttning vilket gör det ännu konstigare. Dessutom är bilden tagen från max 2700 meter och i Tignes går det ju att komma ännu högre....äxpläin bitte.........

Häpp / SS

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp