Snörapport åre?

Snörapport åre?
Hur ser läget ut att bli kommande vecka? Ser ut på YR som att det ska snöa en hel del kommande vecka, men med risk för lite plusgrader/regn i byn. Kan man tro att snön lägger sig och att man öppnar upp lite fler pister eller finns risken att mycket blåser bort?
Funderar på att åka upp spontant några dagar nästa helg innan julen :)

Snörapport åre?
Slänger in lite länkar till aktuellt snödjup och prognoser här på Freeride

Snörapport åre?
Jo, jag ser det på väderprognosen. Jag kommer upp på tisdag, så hoppas det bättrat på sig tills dess. E de blankis på gångbanorna i byn så jag måste ha m broddar ?
Det ser ut som det ska komma en del fram t.o.m tisdag men det är alltid en gamble när temperaturen ligger så nära 0:an... Idag till exempel såg det ut som det skulle bli en hel del snö men den uteblev.

Jag är fel person att svara på hur det är i pisterna men jag tror storsnasen kan vara tur-bar från och med mitten på nästa vecka om man inte är allt för rädd om skidorna och om man är beredd att göra anmarschen som krävs nu när bommen är stängd.

Snörapport åre?
Jag är fel person att svara på hur det är i pisterna men jag tror storsnasen kan vara tur-bar från och med mitten på nästa vecka om man inte är allt för rädd om skidorna och om man är beredd att göra anmarschen som krävs nu när bommen är stängd.
Vägen ska vara öppen.
Väg

Har några dagar ledigt från familjen runt nyår. Hoppas verkligen det kommer lite mer snö så man kan få några fina turer.

Snörapport åre?
Snön som uteblev i fredags kom igår/inatt/nu istället. Det vräker ner. Håll er borta, åk till Sälen!
Det är väl bara en fråga var den snön landar någonstans, det blåser lite lätt uppe på fjället.
Screenshot 2024-12-16 at 11.39.15.png

Tillbaka
Topp