Det var länge sedan man såg sådana vita berg från centrum...... en bild av en glad italienarePerkal sa:Är förövrigt italien som får den största delen snön atm. snöade 120 cm i adamello idag
Så jävla nice! Vart i italien är det?chrtur sa:Det var länge sedan man såg sådana vita berg från centrum...... en bild av en glad italienarePerkal sa:Är förövrigt italien som får den största delen snön atm. snöade 120 cm i adamello idag
http://www.fuorivia.com/forum/album_pic.php?pic_id=11990.jpeg
Bjuder du med en studerande som inte har råd också lr?Malika sa:Nästan så man tar första bästa skitalternativ att ta sig ner på bara för att få smaka på det färska pudret, GRRR!
Javisst, hoppa in i en fyllig väska så tar vi samma plan ner. Man betalar endast för övervikt!!!Perkal sa:Bjuder du med en studerande som inte har råd också lr?Malika sa:Nästan så man tar första bästa skitalternativ att ta sig ner på bara för att få smaka på det färska pudret, GRRR!
gÖTT.CR58 sa:Har just kuskat runt i bil fran Zermatt till Andermatt och Engelberg senaste 4 dagarna och det finns gott om sno pa dom 3 orterna. Sno kom det i gar i Engelberg, sikten var lika med noll i backen och mer kom det tydligen i dag.Det regnade tungt pa Zurich flygplats kl 13 da mitt plan lyfte.
Nu tycks det finnas en ordentlig bas med sno sa det ar bara att aka ner sa fort det bara gar gar, mer sno ar ju aviserat i stora delar av Alperna. Kolla dock hur mycket av systemet som ar oppet pa den ort du har tankt besoka. I Andermatt och Engelberg var det bara delar av det totala lift systemet som var i gang under veckodagarna sa har tidig pa sasongen, Zerrmatt har dock oppet i stort sett allt som gar om vader och vind tillater.
Besok http://www.juergs.ch/seiten/livecams.html och http://www.snow-forecast.com/ sa borde du fa en bra bild pa sno laget.
CR
Tala för dig själv...smiith sa:varför bor vi i sverige!?!?!?!?!?!
För att ni bor FEEELsmiith sa:varför bor vi i sverige!?!?!?!?!?!
Instämmer, är mycket positivt överaskad av säsongsstarten må jag säga. Detta bådar mycket gott....spOnkan sa:Otroliga förhållanden för december minst sagt.
What the hell, nu blir jag lite ledsen Sponk... kommer du hänga där nere hela säsongen?spOnkan sa:Igår var det omkring 50 cm nytt och sol i Engelberg. Snömängden motsvarar snarare mitten av januari än december. Alla stora åk, Laub, Steinberg, Sürzli är åkbara utan stenkänning. Otroliga förhållanden för december minst sagt.
Är något hikebart i Åre? Utan hajstim vill säga...Utter sa:What the hell, nu blir jag lite ledsen Sponk... kommer du hänga där nere hela säsongen?spOnkan sa:Igår var det omkring 50 cm nytt och sol i Engelberg. Snömängden motsvarar snarare mitten av januari än december. Alla stora åk, Laub, Steinberg, Sürzli är åkbara utan stenkänning. Otroliga förhållanden för december minst sagt.
Det är ju visserligen fint här hemma i Åre, men inga 50 cm pow och stora åk direkt.
Nej då ingen fara U-ta, jag sitter begravd på kontoret hela vintern med garanterat färre skiddagar än dig...Utter sa:What the hell, nu blir jag lite ledsen Sponk... kommer du hänga där nere hela säsongen?spOnkan sa:Igår var det omkring 50 cm nytt och sol i Engelberg. Snömängden motsvarar snarare mitten av januari än december. Alla stora åk, Laub, Steinberg, Sürzli är åkbara utan stenkänning. Otroliga förhållanden för december minst sagt.
Det är ju visserligen fint här hemma i Åre, men inga 50 cm pow och stora åk direkt.