Snörapport från Alperna?

redimer

Ny medlem
Snörapport från Alperna?
Hej!

Någon som befinner sig i Alperna (spelar ingen roll vilken ort) som kan lämna lite snörapport med bilder?

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
www.skiinfo.se

Är förövrigt italien som får den största delen snön atm. snöade 120 cm i adamello idag

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
Perkal sa:
Är förövrigt italien som får den största delen snön atm. snöade 120 cm i adamello idag
Det var länge sedan man såg sådana vita berg från centrum...... en bild av en glad italienare ;)

album_pic.php

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
Nästan så man tar första bästa skitalternativ att ta sig ner på bara för att få smaka på det färska pudret, GRRR!

Snörapport från Alperna?
Har just kuskat runt i bil fran Zermatt till Andermatt och Engelberg senaste 4 dagarna och det finns gott om sno pa dom 3 orterna. Sno kom det i gar i Engelberg, sikten var lika med noll i backen och mer kom det tydligen i dag.Det regnade tungt pa Zurich flygplats kl 13 da mitt plan lyfte.
Nu tycks det finnas en ordentlig bas med sno sa det ar bara att aka ner sa fort det bara gar gar, mer sno ar ju aviserat i stora delar av Alperna. Kolla dock hur mycket av systemet som ar oppet pa den ort du har tankt besoka. I Andermatt och Engelberg var det bara delar av det totala lift systemet som var i gang under veckodagarna sa har tidig pa sasongen, Zerrmatt har dock oppet i stort sett allt som gar om vader och vind tillater.

Besok http://www.juergs.ch/seiten/livecams.html och http://www.snow-forecast.com/ sa borde du fa en bra bild pa sno laget.

CR

Snörapport från Alperna?
CR58 sa:
Har just kuskat runt i bil fran Zermatt till Andermatt och Engelberg senaste 4 dagarna och det finns gott om sno pa dom 3 orterna. Sno kom det i gar i Engelberg, sikten var lika med noll i backen och mer kom det tydligen i dag.Det regnade tungt pa Zurich flygplats kl 13 da mitt plan lyfte.
Nu tycks det finnas en ordentlig bas med sno sa det ar bara att aka ner sa fort det bara gar gar, mer sno ar ju aviserat i stora delar av Alperna. Kolla dock hur mycket av systemet som ar oppet pa den ort du har tankt besoka. I Andermatt och Engelberg var det bara delar av det totala lift systemet som var i gang under veckodagarna sa har tidig pa sasongen, Zerrmatt har dock oppet i stort sett allt som gar om vader och vind tillater.

Besok http://www.juergs.ch/seiten/livecams.html och http://www.snow-forecast.com/ sa borde du fa en bra bild pa sno laget.

CR
gÖTT.

Snörapport från Alperna?
FF skall inte deppa ihop, tror inte att det ar bara just nu han kan fa fin akning i Alperna, Det blir formodligen battre och battre narmaste tiden. Dec 18-23 ar vi pa plats igen med hoga forvantningar. Hyr bilen tar oss dit snon ser som bast ut.

Snörapport från Alperna?
Ca 1/2 meter puder och strålande solsken i Zermatt idag. Foto på en annan glad italienare från skogsåkning i Cervinia igår
DSC_0144.JPG

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
Zermatt ar sa otroligt bra och bilden beskriver bara en del av alla mojligheter som erbjuds dar.Har ni inte varit dar rekomenderas ett besok. Tomtefar ar pa ratt plats pa ratt tid helt klart! Sa dar grymt bra var det inte i Onsdags da jag var dar men tillrackligt bra for att man skulle jubla trots allt.

Snörapport från Alperna?
har en 5 månader kvar i Zermatt och efter dagens åkning, efter två dagars snöfall, så finns ingen tvekan på att jag valde rätt alport att tillbringa min vinter på!

Snörapport från Alperna?
Någon som har rapport från Val d'Isere. Kommer ner på en snabb visit mellan den 12-20 december. Hur ser åkningen ut i pist och offpist?

Snörapport från Alperna?
Igàr hade vi upp till 40cm puder i davos.....sikten var dock lite halvtaskig. Tycker att de flesta orterna i centrala schweiz och graubünden verkar fàtt en kanonstart pà säsongen.

Snörapport från Alperna?
Igår var det omkring 50 cm nytt och sol i Engelberg. Snömängden motsvarar snarare mitten av januari än december. Alla stora åk, Laub, Steinberg, Sürzli är åkbara utan stenkänning. Otroliga förhållanden för december minst sagt.

Snörapport från Alperna?
spOnkan sa:
Igår var det omkring 50 cm nytt och sol i Engelberg. Snömängden motsvarar snarare mitten av januari än december. Alla stora åk, Laub, Steinberg, Sürzli är åkbara utan stenkänning. Otroliga förhållanden för december minst sagt.
What the hell, nu blir jag lite ledsen Sponk... kommer du hänga där nere hela säsongen?
Det är ju visserligen fint här hemma i Åre, men inga 50 cm pow och stora åk direkt.

Snörapport från Alperna?
Utter sa:
spOnkan sa:
What the hell, nu blir jag lite ledsen Sponk... kommer du hänga där nere hela säsongen?
Det är ju visserligen fint här hemma i Åre, men inga 50 cm pow och stora åk direkt.
Är något hikebart i Åre? Utan hajstim vill säga...

Snörapport från Alperna?
Har kört på skutan i 3 veckor nu, det är kanonfint där dt har blåst in men pån vissa ställen kan det vara lite strävt undelag.
Östra var riktig fin i lördags!

Snörapport från Alperna?
Hörde det skulle komma en 50 cm till på lördag i Val d'Isere. Gott att man fyndade en vecka för 3200:- med allt inkluderat i priset (buss, boende, mat och liftkort)
Någon som befinner sig på orten som kan komma med lite info om snöläget i och utanför pisten?

Snörapport från Alperna?
I nästan hela schweiz ska det snöa tills pà lördag. Ser ut o bli en fin början pà vintern :-)

Det ryktas dock om lavinolycka i närheten av Mont fort, verbier. Nàn som vet nàt?

Snörapport från Alperna?
Utter sa:
spOnkan sa:
Nej då ingen fara U-ta, jag sitter begravd på kontoret hela vintern med garanterat färre skiddagar än dig...

Snörapport från Alperna?
Hade tänkt att aka ner 8-11 jan. Bor i Frankfurt. Har ni nagot förslag? Var i Lech förra aret. Engelberg?

Snörapport från Alperna?
Kitzsteinhorn (kaprun) i söndags var nagonstans typ 50-100cm ny snö.. typ snö langt ovanför knäna nar man akte... (atminstone med parkbräda)...

hochzillertal i lördags hade toppenfina pister men inget puder (kom söndag)...

Snörapport från Alperna?
Bilder från Arosa i söndags:

img_1036.jpg

img_1037.jpg

img_1038.jpg

img_1040.jpg

img_1041.jpg

Det låg väl upp till 1m snö.. inte överallt tyvärr, vilket mina skidor märkte det hårda sättet..

Senast ändrad:
Snörapport från Alperna?
En morgon bild när jag vaknade upp på morgonkvisten i centrala Turin...... (vräker fortfarande ner)

snoitalien.jpg

God Jul!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp