Snösäkert, mycket puder, bra offpist ??

Dread

Ny medlem
Tjenare

Jag planerar en säsong i någon skidort nästa år och undrar om det är någon som har ett ställe att tipsa om.

Det ända jag bryr mig om är att det finns bra offpiståkning och mycket puder. Det skall vara snösäkert. Partyställen och brudar skiter jag fullständingt i om det finns. Åkningen är det ända som gäller........

Det finns flera ställen i Utah som är mycket snösäkra med bra åkning. Alta är ett förslag.

Jag frågar samma sak. En bra skidort i Kanada som har nära till andra bra orter efterlyses.
Skiter också i brudar och bira. Sånt finns ju hemma...
Någon som provat Fernie?

Big White!!

garanterar att brudar är det sista du kommer finna..
Men man ska inte underskatta smaken av en kall efter en hård dag på berget !

/back country Bob

Har du stålar så dra till Utah: Alta, Snowbird. Kolla även dena länk. All statisik om snöfall i nordamerika du kan önska dig.

http://members.aol.com/crockeraf/

Fernie, Red Mountain är rätt snösäkra. Men som på alla ställen finns det både bra o dåliga säsonger. Jag var i Kanada i år var och det var USELT. Fernie gick knappt att åka. Var där för några år sedan och då var det helt fantastiskt.

Whistler är i särklass den bästa skidorten i världen. Säkert en av dom dyrare oxå. Boende fixar man innan oktober för att slippa ockerpriser. Sen är det bara att vänta in dom 9 metrarna av snö som faller per år. I år var det kasst när vi var där men nu i dagarna har det kommit drygt 80 cm. Till Kicking Horse tar det inte så lång tid att köra - bara upplevelsen att köra genom The Rockies är cool. Två timmar ner till Vancouver e oxå bra. Gå in på Maporama.com o jämför lite avstånd.
Go hard....

disentis,nelson..

läste i Åka Skidor att Whitewater i Kanada har ett genomsnitt på 13 meter snö varje år.!!

Jovisst det kommer mycket snö i Whitewater men att hänga där en hel säsong känns lite mastigt (två antika stolliftar) om man inte älskar att tura då, Nelson är mycket trevligt dock där finnns det till och med de i Kanada så sällsynta "brudarna".

alta, snowbird...numera ihop byggt. och sen så är ju snowboard olagligt i alta. kan det bli bättre? ;)

Gjorde säsong i Iscghl iår. Jag har aldrig varit med om så lättilgänglig offpiståkning som jag fann där. desvärre var säsongen iår ganska snö fattig, vi hade som mest 1.8 meter snö men då skall man tänka på att det var den snöfattigaste säsongen på 20 år. Jag tror det var två år sedan som byn blev insnöad i 3 dagar.. Det sägs också att Iscghl har världens modernaste liftsystem, vilket jag håller med om till fullo. Lycka till! /Victor

Det är ju alltid lite bingolotto att rekomendera något i alperna, men Engelberg och ANdermatt brukar vara trevliga puderhål.

Förra året i Gressoney/Alagna var trevligt och året innan dess var Diablerets fullkommligt vansinnigt, annars är det väl bara att hålla med alla ovan om Kanadas överlägsenhet i pudertillgång.

Jag blev ganska besviken på mentaliteten i USA dock, där var ALLT förbjudet hela tiden. Och om man åkte utanför på fel ställe så blev man av med kortet! Kanske olika på olika platser???

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp