Snöskor eller turbindning?

Det är så att jag ska upp till hemsedal och göra en säsong där, då är det tänkt att vi ska göra lite turer förhopnningsvis. Min fråga är: Ska man köpa turbindning eller ska man ha snöskor?

Vet inget om båda direkt, så behöver hjälp:)

På skidor är det väl ungefär samma pris att köpa ett par snöskor som att ersätta en alpinbindning med en turbindning och ett par stighudar, i vilket fall jag skulle gå på turbindning + hudar.

Åker du skidor så är det nästan alltid trevligare med hudar/turbindning. Du slipper bära skidorna på ryggen och det går snabbare/lättare i de flesta fören.

Senast ändrad:
iLd0tt0re sa:
Finns det snöskor som är kompatibla med pjäxor?
Överge tanken om snöskor. Finns säkert någon snöskor som är liksom kompatibel med pjäxor. Men tom trekkers slår snöskor med hästlängder...och det säger en hel del!

Senast ändrad:
Vad menas med bäst prismässigt? Billigast eller mest bang for the buck? Duke/baron är väl aningen billigare än t.ex tech-bindningar som säkert är bra mycket skönare att gå längre sträckor på. Dom verkar ju stå ut med tillräckligt mycket use and abuse för att dom ska hålla för 90% av åkarna här inne också men känns omotiverat om man ska gå 20 minuter från liften.

Snödjup

Tillbaka
Topp