Snöskor till pjäxor

Ostberg

Ny medlem
Snöskor till pjäxor
Tja
Drar till Kanada i vinter for att köra lite powpow och skulle behöva lite utrustning.
Eftersom ja ska vara borta i 6månader tänkte ja spara in lite pengar genom att köra på snöskor istället för att behöva köpa nya bindningar, pjäxor och hudar.
Nu är frågan om de finns snöskor som passar till pjäxor och i så fall vilka.
Det här har tagits upp i några andra trådar men det har inte kommit något bra svar, så ja tänkte testa igen.
Tacksam för all hjälp
Peace

Snöskor till pjäxor
Annars finns ju trekkers eller MFDs nya plattor

Mer värt med stighudar IMO :). Har en del kompisar som använder snöskor till pjäxorna. Är ju inget tvivel om vem som är svettigast när vi kommer fram :P

Snöskor till pjäxor
Tänk om tänk rätt!

Du behöver inte speciella turpjäxor, även om det är att föredra, om du inte ska köra dynafits eller liknande men om du snackar snöskor så känns det långt till dynafit. Skulle kollat på ett par dukes eller diamir freeride pro eller liknande. 500 dollar så har du bindningar och hudar jämfört med bra snöskor som kostar typ 250-280 så tjänar du endast 250 dollar vilket är runt 1500. Altså en piss i missisippi jämfört med vad du lägger för att ta dig till kanada.
Kolla Craigslist för antingen den by du ska till eller den stad du landar i så lär du hitta mycket, ska du till whistler så kan jag garantera att du hittar saker på craigslist.

Det är sjukt värt med turutrustning i Kanada, puder hetsen inom områdena är enorm och det blir uppåkt snabbt men det finns oftast massa fin terräng utanför som håller sig fin långt efter snöfall. Som snowboardåkare tycker jag du är lite snål och otacksam om du inte tar vara på de fina fördelar skidorna för med sig när det gäller turande. Körde första säsongen på snöskor men bytte i vintras till en splitboard, sjukt värt och då går en splitboard på lite mer än hudar och bindningar :D

Hursomhelst turmöjligheterna i kanada är enorma och det är hur värt som helst satsa så kommer du att älska det och nu när vi ändå är i spenderar svängen, ta an lavinkurs eller två, köp sovsäck och triangakök och dra till nån backcountry stuga som det finns gott om!

Ha det awesome!

Snöskor till pjäxor
Tack för hjälpen :) verkar inte som snöskor är så uppskattat får väll kanske ta och tänka om lite. Grymma förslag ska ändra mina sökningar och se om det blir trekkers, plattor eller nya bindningar.

Snöskor till pjäxor
Såg från en annan tråd att det var whistler du skulle till. har vart där två år i rad och kan garantera att det kommer upp nån duke eller liknande på www.craigslist.ca lite då och då och om du är seriös med att du vill ut och tura så tycker jag du ska satsa på det och om du nu bara vill ge dig ut och prova några enstaka gånger under säsongen så kan du ju alltid hyra turing setup på typ whistler alpine guides bureau tror det kostar 50 dollar inte det flashigaste men fan så mkt bättre än att gå eller trekkers för den delen. finns flashigare turing utrustning att hyra också på typ Excess backcountry

Men mitt råd är att ta en AST 1 som är en 2.5 dagars lavinkurs som involverar en hel del turande, tror det kostar 225 dollar plus 50 i skid hyra, sjukt värt du får grunderna i lavinkunskap som du behöver för att ge dig utan för området och du får två schyssta dagar på berget då du kan känna av om turandet är nått för dig

Tror även att de kanadensiska AST kurserna är de mest gångbara internationellt, självklart värderar varje land sina egna högst men AST brukar komma därefter.

Ha så kul på music bumps, corona eller varför inte duffy lake!

Tillbaka
Topp