Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar som om begreppet naiv har tagit en helt ny betydelsemoggelush sa:Ryan_Carlton, jag bryr mig inte överhuvudtaget om att lära mig om membranförgasare eller något av det du förklarar. Dra inte dom ideérna här i min tråd. Skapa en egen för att förklara hur du byggt, låt mig få berätta om det jag gör.
Varför är du naiv och överdriver en sådan sak?
Skojja inte! Helt grym.Railson sa:Fan va fett!!
Vart Snön skön elr?:D
Hehe, sorry för att JAG var naiv. Tänkte på det efteråt :PRyan_Carlton sa:Det verkar som om begreppet naiv har tagit en helt ny betydelsemoggelush sa:Ryan_Carlton, jag bryr mig inte överhuvudtaget om att lära mig om membranförgasare eller något av det du förklarar. Dra inte dom ideérna här i min tråd. Skapa en egen för att förklara hur du byggt, låt mig få berätta om det jag gör.
Varför är du naiv och överdriver en sådan sak?
Låter bra att du kan ändra på din halvt småbarnsliga attityd![]()
Till att börja med. Tackar!snorkel sa:Bra gjort med enkla grejer!
Proffsprylar är ganska dyra men principen är densamma. De har i regel två typer av munstycken, dels atomizermunstycken som är till för att släppa ut tryckluft (ca 8 bar) och få en mindre mängd riktigt finfördelat vatten att frysa till små iskristaller (den hastiga tryckförändringen när tryckluften släpps ut ger ett snabbt temperaturfall).
De andra munstyckena är högtrycksmunstycken för vatten, ju högre tryck desto bättre gärna 30 bar eller så. Vattenmunstyckena ska spruta vatten och bygga på de pyttesmå osynliga iskristallerna som atomizermunstyckena skapat. (helt rena vattendroppar kan bli -20 utan att frysa, det krävs att de kan frysa till på något). I en fläktkanon hjälper fläkten till att kasta iväg vattnet vilket gör att vattentrycket inte behöver vara lika stort. I en lans, som liknar din kanon vill man ha högt vattentryck för att få bättre kastlängd och mindre droppar (egentligen längre tid i luften för att kyla ned vattnet och blandas med atomizerkristallerna).
Du kanske kan öka snömängden i din kanon om du lägger till munstycken för bara högtrycksvatten, ser till att kyla luftslangen så att luften är kall redan innan den åker genom munstycket samt riggar det hela ännu högre upp för att få mer tid för snöbildningen. I en större anläggning vill man inte ha lägre vattentemp än 2 grader pga frysrisken i rörsystemet. Du kanske kan få till lägre temp vilket gör att du kan släppa på mer vatten. För att minska temperaturen i en liter vatten en grad behövs det ca 500 liter luft som ökar 10 grader. Är det varmare än -10 behövs mer luft eftersom det måste vara minusgrader, dvs för att kyla en liter vatten en grad blir det istället 1000 liter luft som ökar 5 grader.
Eftersom en av bristerna i ditt system jämfört med proffsens är tiden i luften för vattendropparna (mängden luft som dropparna passerar) kan du tjäna på riktigt kallt vatten. Så länge vattnet är i rörelse så kan du ha 0 grader utan att det fryser.
Satsa på en pool med kyltorn och en termostat som startar det hela när vattnet är tillräckligt kallt? Schysst att bada i på sommarn.. Å andra sidan kanske du inte behöver så mycket snö..
Under riktigt bra förhållanden så gör en proffslans snö av ca 10 m3 vatten/timme vilket blir drygt dubbelt så mycket snö, dvs inget puder direkt. Får du för blöt snö kan du tjäna på att låta den ligga ett tag innan du "pistar" ut den så hinner lite av vattnet försvinna.