Snowblades bindning

Nosferatu

Ny medlem
Snowblades bindning
Hej!

Jag har precis köpt ett par begagnade Snowblades, och såg att bindningen är av typen "No release".

Har för mig att den typen av bindning har förbjudits???

Tack
/ Erik

Snowblades bindning
Dom har nog inte infört förbudet än, dom har funderat på det men det går nog inte igenom. Jag vet att man ska få åka vad man vill, men varför snowblades?.....

Snowblades bindning
snow blads ..?????.....
har inget att säga ... men va fan skit i om det e olagligt asså det är ju ingen snut jävlel i backen precis eller hur...eller???
jaja... du jag har ett par twin tip.. till salu--.. hrm...haj

Snowblades bindning
Förbjudet - No, din´t think so, men borde vara(alla sorter alltså)

Farligt - antagligen

Fjantigt - enligt mig, JA!

Billigt - ja

Alltså något billigt att åka med nerför backen om man inte känner sig mogen för ett par riktiga skidor.

Snowblades bindning
Mångfald är bra! Mångfald skapas av folk som vågar gå sina egna vägar. Att kategoriskt döma ut alla som inte gör som en själv däremot, tyder enbart på enfald, och enfald är aldrig bra!

GNU – Enfaldig nog för att tro på mångfalden!

Och vad det gäller bindningen har jag tyvärr inte en blekaste…

Snowblades bindning
Man kan ju undra varför man direkt får en massa påhopp om man ställer en ganska lättbesvarad fråga.

Jag tycker det är ett mycket omoget beteende som en del av er visar upp här, förstår inte alls meningen med sådana inlägg.

Har ni inget viktigare för er?

OK för att det finns ungar som inte beter sig som de borde på snowblades, men dra inte alla över en kam.

Snowblades i sig kan väl knappast vara fel, man kommer ner lika bra på dem som på ett par vanliga skidor.

Trevligt sätt att välkomna nya medlemmar på...

Löjligt

Med respektfulla hälsningar, Erik

Snowblades bindning
Visst, alla hatar vi snorungar och danskar (med stavar) som förstör våra backar på snowblades. Precis som vi all hatar snowboardåkarna som sitter i vägen mitt i branterna och framför avstigningen på liften

Bara för det behöver man inte döma ut snowblades och snowboard som företeelser. Det är ju brukarna det är fel på.

Rätt använt är snowblades en härlig upplevelse. Speciellt då det är brant. Och det krävs ordentlig skidskicklighet för att köra en isig 48:a med blades. Rätt utfört går det att carva helt gudomligt, precis som Posa Serenius - med axeln i isen.

Hata gärna, men hata rätt. Men ännu hellre - älska.

/Linda

Snowblades bindning
Visst så ska man inter dra en kam över alla men så småningom kommer du märka hur löjligt det ser ut när man åker på ett par skidor som är 90cm långa. Ok om man är 3-4år, då ska man ändå ha den längden.... och NEJ man kommer inte ner lika bra på ett par blades!

Snowblades bindning
tjena Erik !

anar att du har köpt snorblades =0) med bindning då man spänner fast pjäxan ..

bindningen och hela saken går under samma som snowboard dvs att du MÅSTE ha en fångrem på dom. såg på jobbet att det har kommit nya blades med samma typ av funktion som på vanliga skidor med skidbromms men jag anar att det där med blades är en fluga och kommer troligtvis ej att leva kvar.
enligt mig dvs..

men ska du åka i liftsystem så tycker jag att du ska köpa ett par twnitip skidor ist.. för många kommer troligtvis att hata dig i funparkarna om du åker snorblades som du kan förstå när du läser det åvan ..

men som tur är så är smaken delad. hur skulle det annars se ut..

ps: jag hyr ut blades men hatar dom !!

Snowblades bindning
Anledningen till att jag köpte snowblades var främst att jag vill kunna ta mig till backen själv utan att behöva bli skjutsad dit. Snowblades är inte svåra att ta med sig.

Jag har inget emot att åka slalomskidor och jag har även provat på snowboard, men jag ser ingen bra anledning till att häva ur sig galla om snowblades.

Tillbaka
Topp