Snowblades to twintipps..

simon-johansson

Ny medlem
Hej! Jag har aldrig åkt skidor, jag har dock åkt lite snowboard och under senaste året har jag åkt snowblades ganska mkt och tycker et är ganska kul. Men nu är jag ganska sugen på att köpa/testa twintipps, nått man ska tänka på? Typ längd på dom o.s.v. Jag gillar mest att åka och hoppa och göra trix, jibbing lr vad det heter:P Jag är inte så duktig på att hoppa men.. jag satte faktiskt en 360 i ett jätte litet hopp för någon dag sedan ;) aja, tacksam för alla tips jag får.
/Simon

Om du enbart kommer att jibba brukar man skaffa lite kortare skidor ca 10 cm kortare än vad du själv är. Sen beror det lite på hur mycket du väger och så vidare. det vikigaste är att man hittar en skida som är skön så därför borde du åka till någon anläggning och hyra lite olika skidor eller ta dig till någon skidtestdag. När du väl har hittat en skida du tycker om brukar de i affären veta vilken längd som är din optimala.. Om du inte har möjlighet att testa olika skidor så kan du gå ner till den lokala sporthandlaren de brukar ha koll på det mesta och fixar fram ett par bra skidor!

Ps just nu har många affärer rea på skidor + utrustning.

Skidorna ska annars gå till hakan ungefär...
Det är ganska liten skillnad på snowblades och twintip om man har åkt båda, men blades är egentligen lättare, men twintip är coolare :P

tycker du ska lämna din snowblades och skaffa twinitp yp till näsan kanske det är mina

Tillbaka
Topp