Snowblades

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snowblades
helt rätt. ajg pröva också ett åk ... blev pågörd landa som en jävlla budda på marken oc drog av ledbandet i knät...
och en graj tll dom små jävlarna drar alltid efter en ut i skogen eller liknande och trillar sönder hela delen där det e 1 meter puder...:(

Snowblades
Haha allvarligt finns det nån som hatar snowblades med ett/flera bra argument? Vafan låt de som åker åka. Jag tänkte bara plocka ett av ALLA dåliga argument för att visa vad jag menar, inget illa om DEN personen.

Knuden skriver:
helt rätt. ajg pröva också ett åk ... blev pågörd landa som en jävlla budda på marken oc drog av ledbandet i knät...
och en graj tll dom små jävlarna drar alltid efter en ut i skogen eller liknande och trillar sönder hela delen där det e 1 meter puder...:(

...

Synd med ditt knä. Men jag åker snowboard, har blivit påkörd av både snowboardåkare OCH hör och häpna....en "vanlig" skidåkare! Och att trilla i skogen och pajja pudersnön, OJ! Det har nog ALDRIG hänt för en snowboardåkare eller en "vanlig" skidåkare....Det finns ju n00bs inom vilken jävla sport som helst, och man åker väl det man själv tycker är roligt, eller?

Det vanligaste är " Jag hatar snowblades för det ser så fult ut"....jahaaaa då ska alltså jag hata alla som spelar fotboll men inte är så bra? Men jag antar att majoriteten som skriver är under 15, och skulle det mot förmodan inte vara så. OH SHIT!

Snowblades
Jag hatar snowblades men jag hatar inte alla som åker på dem bara för det. Dock är det bara borkastad tid att åka på dem, man får ut mycket mer av åkningen om man lär sig åka riktiga lagg i stället.

Snowblades
Spelar det någon roll hur gammal man är? Alla får väl komma med sin åsikt här? Det är väl bara kul att se vad alla andra tycker och tänker, ta det inte så seriöst ffs.

Peace

Snowblades
När jag åkte upp i liften en gång så såg jag en newbie snowbladare som åkte slalom ner liksom.. han hoppa fram och tillbaka på skidorna... slalom liksom. Men det roliga var att han åkte rakt ner, inte i sidled utan rakt ner. Det såg ganska patetiskt ut och då blev jag faktiskt lite full i skratt. Annars så har jag inget emot snowbladare - jag menar, det är ju inte deras fel att dom inte kan åka på vanliga skiis.

Snowblades
För det första går det inte att åka ordentligt på dem, och för det andra så är nästan alla som åker blades misslyckade skidåkare..de som inte kan åka vanliga lagg åker på denna skitvariant..

Snowblades
ja tog en halv dag på ett par blades å körde lite som vanligt... detta e min +/- lista på blades

+
sköna å dra volter, snurra å ha sej med
du kan i stortsätt göra en backfilp ståendes i liftkön

-
de e omöjligt att landa bra oavsätt vilket trick du än försöker dej på
det känns som att man glider runt i pisten på ett par hokeygrillor
med stavar så ser man väldigt dum ut, utan stavar ser man ännu dummare ut
efter en dags åkning så är dina knän och leder förstörda för resten av livet :D

Thats it!

// Anton

Snowblades
ha rkört blades en gång i mitt liv, tröttnade efter 3 minuter, ingen utmaning, ingen hastighet, ingen känsla, plastigt å löjligt.. Snowblades hör inte hemma på skidorter, kanske i pulka backen me smårbarn..

Snowblades
ja e 14 år och 1,60 dvs en pytteliten varelse.
ja e så liten så liten att jag inte kan hålla balansen när jag gör spin.
men då uppfanns snowblades så att alla pyttesmå eller de som gillar att de ska va lite lättare
också fick ha roligt.
skulle jag vara en som åker skidor skulle jag varken hata eller ogilla snowblades, de e liksom en smaksak.
jag åker blades OCH skidor så alla som tror att de som åker blades inte kan åka skidor kan ta sig
i 2:an

Snowblades
Skulle vara bäst om alla blades i hela välden brändes upp inklusive de som åker på dem...

Snowblades
För F*N sluta tjata om dom där meningslösa asen som åker snowblades...de är bara asjobbigt och bli hindrad av dom små asen överallt...stanna hemmma i pulkabacken ungar... i skidanläggningar hör inte era miniskidor hemma!!

Snowblades
snowblaids suck ass.... håll er till twin-tip om det ska va nått.. annars så åker vi hojj!!! HAJJA

Snowblades
jag fattar inte att man vill ha ett par "skidor" som man inte kan hoppa bigjump med, inte åka fort med, inte åka puder, inte graba, inte carva med. men ja ja bryr mej inte så mycket om dom. jag tänker på hur jag själv åker istället.

Snowblades
De e så fuult med dem korta lilla sakerna. Dessutom får man ingen fart med dem, så man kan inte flyga nå vidare.

Snowblades
alla dem som åker blades påstår att det är mer skoj o man kan göra så mkt trix o skit med mdem men ingen av dem som säger det kan göra något så bara msssa BULL SHIt och det går att göra så mkt mer med ett par vanliga lagg och mkt snyggare blir trixen plus att det ser inte stilfullt ut med ett par vinlinga saker på fötterna svanliga lagg är stabila.... ett tipps spara pengar till ett par hela skidor,,,,,,

Snowblades
Världsrekord i att dra alla över en kam har uppnåtts här kan jag ju säga. "Alla snowbladare är töntar" eller "man åker blades om man inte kan hantera vanliga skidor".
Kan ju säga såhär, har åkt vanliga skidor sen barnsben, men kommit fram till att jag trivs bäst i små sprätthopp. Detta gör man bäst med blades, så är det bara. Visst är det underbart att glida ner och hoppa i lite större hopp med vanliga skidor, men jag trivs bäst med blades under fötterna, sick-sackande fram mot ett litet upptrampat sprätthopp vid sidan av backen.

Kan däremot hålla med om att det ser lite fult ut, men jag åker för att det är skönt, inte för att känna mig snygg och impa på tjejer..

Har sagt mitt, kommentera gärna

Snowblades
Snowblades är bra, lättare än twintips i början. Roligare om man inte är så bra och lite småkul, specielt för yngre barn.

Sen när galna fransmän har på sig snowblades och kör störtlopp för att visa hur duktiga dom är, är det så jävla fult och galet så man nästan skrattar ihjäl sig.
Ingen kontroll har dom ju heller när dom kör störtlopp, minsta bucklan i backen så faller dom!

Annars tycker jag snowblades är helt OK!

Snowblades
Men va fan.. klart man får åka vad man vill, men det ser ju helt otroligt fult ut.. Plus att det är ostabilt som fan.. Man kan inte hoppa i stora hopp med dom, inte köra offpist och det är svårt att köra snabbt.. Så vad är det som är så kul med att åka omkring antingen i snigelfart eller snabbt och vara en fara för resten av åkarna?

Som antagligen flera andra så har man ju någon gång fått en bladesåkare i ryggen.. En lite fråga, vilka är det man brukar bli påkörda av oftast?
Svar: Småbarn eller blades åkare, inte allt för sällan båda två på samma gång..

Snowblades
Åkte snowblades för 3-4 år sedan, innan det hade blivit så stort i Sverige och då tyckte jag att det var coolt, eftersom inte så många andra åkte det...Men efter 2 säsonger så kom jag på att det inte var så jävla kul... Bl.a. därför att det blir skitjobbigt på transportsträckorna, när man inte kan staka sig fram (man kan ju använda stavar, men det ser ju helt jävla sjukt ut + att det inte är meningen att man ska det). Plus att man aldrig kan uppnå samma fart som man kan med skidor...och om man någon gång försöker "dra på" lite (vilket inte går särskilt fort med snowbaldes), så blir det helt jävla omöjligt att hålla balansen. Vid minsta bakåtvikt, så viker sig snowbladesen bakåt och man flyger i backen. Inte så jävla kul... Man kan ju inte heller åka offpist med de. Då går det ju åt helvete, vilket de flesta nog fattar...Ingen bakåtvikt = ingen offpist. Iaf inte i puder.
Det är ju bara att titta på alla som kommer på snowblades och kör rakt ned för backen och tycker att det går fort som f-n. Det ser ju helt jävla sjukt ut! Ser ut som om de kommer dö när som helst, och ingen kontroll alls har de. (kan man inte ha på snowblades heller)

Snowblades
Jag gillar inte sär skrivning. se hur illa det ser ut, har vi någon kategori för det?

Snowblades
Jag åker hellre stjärtlapp eller pulka än snowblades..Fast de är ju sant dedär med att man kan skydda pjäxorna när man går på asfalt, så dom fyller ju iaf en funktion :)

Jag hatar Snowblades och skiboards, inte nödväntigtvis dom som står på dom.

Snowblades
Ännu en av dessa hata snowbladestrådar som blossat upp på nytt. Jag låser denna tillsvidare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp