Snowboard BOOOOOTS!?

M4lin

Ny medlem
Snowboard BOOOOOTS!?
Hej där hoppsan. Säsongen börjar ta slut och det betyder rea. Jag måste köpa nya boots för mina är trasiga och nu har även den andra silvertejprullen tagit slut. Vägrar köpa en ny för 7.90 e! Därför...

Kan någon vänlig själ säga mig vilka boots som är grymma? Jag har smala fossingar som även är löjligt platta. Jag är en dam och har åkt bräda en massa. Vill gärna ha rätt mjuka boots, inga hårda pistvänliga saker. Åker mest puder.

Någon som har erfarenhet av Vans och Nike?

TACKSAM FÖR SVAR!

Snowboard BOOOOOTS!?
Vans herrboots är för de med bredare fötter. Vans är generellt lite tyngre än andra boots också men annars är det bra skit.

Sägs att Salomon oftast gör en lite smalare boot.

Åh, angående plattfoten, kosta på dig att byta ut sulan mot en som är formad för dig, brukar hamna på runt 600-1000 för en som värms/pressas efter din fot. Alternativt gå på lyxalternativt och få en som är helt gjuten efter foten men då hamnar du uppåt 2000.

Snowboard BOOOOOTS!?
har du kollat på thirtytwo 86FT? Har haft två par sånna och dom är mjuka och sköna och det är bra pris på dom :) Den finns i dam och herr-modell

Snowboard BOOOOOTS!?
Citerar Dogfunk: "Boots from Salomon, Vans, Ride Womens and K2 Womens generally fit narrow feet better." En säljare jag snackade med i Planet Sports i Hamburg i vintras sade också att de flesta av Nikes boots är smala. Läs även vad Dogfunk skriver om skinny ankles och skinny heels. Hoppas det hjälper.

Snowboard BOOOOOTS!?
Anticrobotic sa:
Citerar Dogfunk: "Boots from Salomon, Vans, Ride Womens and K2 Womens generally fit narrow feet better." En säljare jag snackade med i Planet Sports i Hamburg i vintras sade också att de flesta av Nikes boots är smala. Läs även vad Dogfunk skriver om skinny ankles och skinny heels. Hoppas det hjälper.
Hmm, lustigt om Vans gör smala damboots men breda herrboots? Nåja kan mycket väl vara så.

Tillbaka
Topp