Snowboard för en lång

coste

Medlem
Snowboard för en lång
Tja! Nu är det snart dags för min säsong att sätta igång och en ny bräda måste inhandlas. Jag åker den 20e och förmodligen kommer jag köpa brädan i Kanada. Jag är väldigt osäker på vilken längd jag ska sikta in mig på eftersom jag är rätt lång, 196 cm. Gillar all typ av åkning, är dock ingen railare, men lite mindre hopp är roliga tycker jag. Ska dock förhoppningsvis mest åka puder i vinter, ska ju till Kanada, så... Har även stora fötter så en wide-bräda är väl ett måste.

Sammanfattning: Allroundbräda(eller?) - med läggning åt puderhållet, hur lång?, wide.

Har tittat lite på några tillverkares hemsidor och utifrån deras beskrivning på brädor har jag kommit fram till följande intressanta brädor, någon som rekommenderas för min åkning?

Forum Lander 166
Rome Flag (163)/168
Burton Custom Wide 167/172
Burton Bullet 164
Burton King 167
Ride Yukon 168/172
Bataleon Goliath 164

Hjälp mottages med stor värme! :)

Snowboard för en lång
jag har hört att costum brädan ska vara bra för puder åkning, och för berget, sen eftersom du har stora fötter så tror jag den passar, jag har också problem med längder osv, costum brädan finns ju i 172 så det blir ganska så bra, kör på den, det tycker jag :)

Snowboard för en lång
goliathen finns väl inte i wide i 164 så den får du kanske stryka. bulleten är tråkig.
hade jag varit på jakt efter en bredare puder/pist bräda hade jag definitivt kollat in lib-techs skunk ape, med magnettraction, verkar rejält skön.

Snowboard för en lång
freestyleftw > jo customen har känts ganska aktuell. Dock har jag fått intrycket att den är mer parkinriktad än puder, stämmer det? Sen längdmässigt. Enligt statistiken bör jag väl ha 172 nånting.. Just nu kör jag dock på en 163-bräda från förr. Kommer det bli konstigt att byta upp sig till 172? Jag vill ju kunna köra en del snabba svängar också.

HARS > det har du rätt i angående bataleonen. Bulleten strykes definitivt? Dess beskrivning på burtons hemsida verkade annars rätt lovande för min åkning.
Skunk-ape verkade grym!! Lib-techs hemsida kanske inte var den mest informativa dock, vet du var man kan hitta beskrivningar på brädan?

Snowboard för en lång
jag har haft en bullet 164 å jag trodde också av beskrivningen att den skulle vara perfekt för mig, och visst, för op å pist funkar den bra, men ska du upp något i luften så är den stum.

snacka med doughboy här på fr om skunkapan, det är han som tar in lib i sverige.

Snowboard för en lång
Kan även tillägga att jag är väldigt spinkig, väger endast 72 kg. Kan väl ha betydelse för flexet kanske?

Snowboard för en lång
¨jo det förstås, men jag gick upp 10 cm förut, det är ovant i början men efter att ha åkt några åk så vänjer man sig ganska fort, nej burton costum är ingen parkbräda inte vad jag har hört iallafall, den är lite hårdare än vad parkbrädan ska vara, eller det är ju beroende på vikt och sånt också
/sebban

Snowboard för en lång
HARS > det blev en skunk ape! Tack för tipset! Körde den första gången idag och jag är mycket imponerad över hur väl den skär. Betalade ca 3500 här i kanada, _lite_ billigare än junkyard som vill ha 5500 hehe :)

Snowboard för en lång
muffinco sa:
HARS > det blev en skunk ape! Tack för tipset! Körde den första gången idag och jag är mycket imponerad över hur väl den skär. Betalade ca 3500 här i kanada, _lite_ billigare än junkyard som vill ha 5500 hehe :)
Grattis till ett grymt bra köp!!

Snowboard för en lång
hehe yep. högg upp kanten i nosen på en sten idag dock :'( Ska ner till shoppen nu och se vad dom kan göra åt saken...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp