Snowboard för oss lite tyngre grabbar, köpråd

Ny på forumet och tänkte uppdatera min bräda. Förmodligen dyker det upp 100tals sånna här inlägg i veckan, men jag har googlat tills jag tyckte att jag tyckte att jag inte fick ut mer info.
Kör idag på en Burton Bullet, 159cm från 2008. Wide. Som alltså har rättså några år på nacken. Har trivts bra på den men läst på flertalet forum att den är POS, piece of shit alltså haha. Tycker den har tjänat mig väl men tror att det hänt en del på marknaden med snowboards till idag. Denna brädan har nog rocker vad jag lyckats googla mig fram till, har varit förlåtande och bra.
Har åkt i 15 år på ca 13 semestrar, alperna till största del.
Åker 75% pist och har då förkärlek för att de ska gå undan, offpist 24% och hoppar och kladdar lite 1%.
Saken är den att jag väger in på ca 98 kg och är 181 lång. Hockeyspelare i grund och botten med stora tunga ben etc.
Skalorna när jag kikar på snowboardguider går inte så högt i vikt. Min bräda idag är en 1a på flex-skalan vad jag kan se. Så tung som jag är förmodar jag att jag bör ha en styvare bräda för att åka fort i pisten på ett mer behagligt sätt.
Har förkärlek för burtons brädor, vad bör jag satsa på?