Snowboard för en lång
Tja! Nu är det snart dags för min säsong att sätta igång och en ny bräda måste inhandlas. Jag åker den 20e och förmodligen kommer jag köpa brädan i Kanada. Jag är väldigt osäker på vilken längd jag ska sikta in mig på eftersom jag är rätt lång, 196 cm. Gillar all typ av åkning, är dock ingen railare, men lite mindre hopp är roliga tycker jag. Ska dock förhoppningsvis mest åka puder i vinter, ska ju till Kanada, så... Har även stora fötter så en wide-bräda är väl ett måste.
Sammanfattning: Allroundbräda(eller?) - med läggning åt puderhållet, hur lång?, wide.
Har tittat lite på några tillverkares hemsidor och utifrån deras beskrivning på brädor har jag kommit fram till följande intressanta brädor, någon som rekommenderas för min åkning?
Forum Lander 166
Rome Flag (163)/168
Burton Custom Wide 167/172
Burton Bullet 164
Burton King 167
Ride Yukon 168/172
Bataleon Goliath 164
Hjälp mottages med stor värme!
Sammanfattning: Allroundbräda(eller?) - med läggning åt puderhållet, hur lång?, wide.
Har tittat lite på några tillverkares hemsidor och utifrån deras beskrivning på brädor har jag kommit fram till följande intressanta brädor, någon som rekommenderas för min åkning?
Forum Lander 166
Rome Flag (163)/168
Burton Custom Wide 167/172
Burton Bullet 164
Burton King 167
Ride Yukon 168/172
Bataleon Goliath 164
Hjälp mottages med stor värme!