rotenurminusett
Ny medlem
Snowboard för Tjockisar?
Ja jag är då nybörjare med ca 10 åkdagars erfarenhet men jag känner inte att jag kommer nånvart längre med min supermjuka lätta Head Global. Har fått in basics med balans, tå-svängar, häl-svängar och då menar jag inte carving utan "sladda-svängar". Tror jag e alltför tung för den. När jag köpte den var det liksom in på stadium och "ge mig det billigaste ni har tack"..
Har dock superba boots av märke Burton, modell Hail 08 som sitter underbart.
Såå..... Då jag är en del överviktig undrar jag vad för bräda som skulle passa mig bra? Gärna en bräda som även skulle fungera fint om jag gick ned ca 20 kilo.
Ska åka i vemdalen imorgon och söndag o tänkte köra med mina boots och hyra bräda där uppe. Så alla tips o motiveringar är välkomna o säg inte "gå ner i vikt istället" för det hinner jag inte tills imorrn :P
Min Längd: 175 cm
Vikt: 96 kilo
Har dock superba boots av märke Burton, modell Hail 08 som sitter underbart.
Såå..... Då jag är en del överviktig undrar jag vad för bräda som skulle passa mig bra? Gärna en bräda som även skulle fungera fint om jag gick ned ca 20 kilo.
Ska åka i vemdalen imorgon och söndag o tänkte köra med mina boots och hyra bräda där uppe. Så alla tips o motiveringar är välkomna o säg inte "gå ner i vikt istället" för det hinner jag inte tills imorrn :P
Min Längd: 175 cm
Vikt: 96 kilo