Snowboard Matlagning

freeride_nu

Aktiv medlem
Snowboard Matlagning
Hej!

Har någon något tips om bra och enkel mat man kan laga efter en tung dag i djupsnön?

Jag inleder med ett tips, ni andra får väldigt gärna komma med andra förslag!

Keep carving!
Steken.

Here goes:

4 morötter, ca 600 g
4 lökar
2 msk olivolja
1 msk sesamolja
1/2 finhackad gul lök
2 pressade vitlöksklyftor
1/2 dl vinäger
2 msk soja
1 dl vatten
2 tsk tomatpuré
1 dl russin
1/2 dl mango chutney

Skala lök och morötter. Skär löken i klyftor och morötterna i stavar. Hetta upp sesam- och olivolja i en vid panna eller wok. Tillsätt den finhackade halva löken samt vitlöken och fräs hastigt. Tillsätt mango chutney. Vänd till sist ner morotsstavarna samt lökklyftorna och låt alltsammans koka i ca 5 min, eller tills de mjuknat och såsen kokat ihop något.
Smaka av med salt. Servera genast som ensamrätt eller som tillbehör till ris eller pasta!
Helt fritt från döda djur!

Snowboard Matlagning
>Laga till en kattgryta. Skölj ner med
>stark sprit.

Kattgryta? Anar man aggresiva tendenser hos dig? Har du inte sovit bra på siståne eller är du frustrerad över något? Prestationsångest kanske? Jag hoppas att du får inre harmoni innan du sårar någon på riktigt.
Vi är faktiskt inte barbarer.

Stark sprit? Eller starksprit? Eller kanske rent utav stark starksprit?

Steken

Snowboard Matlagning
En enkel och god maträtt är:
Gorbys (piroger) lr
Billy`s (pan pizza)
mmm...

Tillagning:
Stoppa in förpackningen i micron ca 1 min (olika..) och servera genast..
Och njut.

Varsågod Steken för detta braiga mattips.. : )

Snowboard Matlagning
Dött djur med spill

Det här är en perfekt rätt efter en hel dag i backen. Om du råkar köra över ett rådjur på vägen hem så kostar det inte mer än lite valla! Kanon för oss fattiga säsongare alltså!

Ingredienser:

1 Överkört djur
1 Paket Swix CHR Valla
1 Stålkant till ev. uppskärning

Ta djuret, droppa valla över det och gnid med strykjärn jämt över hela djuret till köttet börjar bli genomstekt. Ta dina nyslipade stålkanter och skär köttet i tunna skivor. Serveras direkt på matbordewt med ett billigt vin. Vallan bevarar saftigheten i köttet och ger en fin smakbrytning mot det beska djuret. Dessutom är rätten befriad från oskyldigt mördade växter!

Snowboard Matlagning
En riktigt fläskig solvarm flintastek är finfint att ha liggande i ryggan när man åker SKIDOR.
Bara attt ta en tugga i liften då och då.

Snowboard Matlagning
Ditt förslag verkar jätte gott men
innehåller noll proteiner,ytterst lite kolhydrater och
en del fett, men egentligen bara mest vatten.
Ur näringsmässig synpunkt är det en
katastrof, speciellt efter en fysiskt
krävande dag.
För en liten flicka som har suttit
hemma hela dagen är det ett utmärkt mål mat.

Snowboard Matlagning
Jag gjord exakt som receptet, men istället för djur tog jag en liftgubbe som jag körde över på väg till backen. Men när jag skulle skära upp honom så gick det liksom inte, jag kunde inte skära hål på "skalet". Vad gör jag för fel? Ska jag använda vallaväck och tvätta honom först? Han ligger kvar på mitt vardagsrumsgolv i Chamonix nu, så svara snabbt innan köttet ruttnar.

Tack på förhand!

Mvh David Gjutenberg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp