Snowboard och skidfilmer med big mountainåkning?

Niiiicke

Medlem
Letar efter snowboard - och skidfilmer som bara har brant och puderrik big mountainåkning och ABSOLUT ingen jibbing, gillar inte massa hoppande i parker. Ska man hoppa så är det klippor som gäller. Believe ska väl vara en grymm skidfilm utan jibbing, finns det fler skidfilmer som håller det kravet? Hur är det med snowboardfilmer, finns det verkligen någon som inte har jibbing egtentligen?

kaj`s och sverres filmer är ju nästan bara big mountain.

Kjøp filmen "Lines". Denne handler om Big Mountain Snowboarding. Her er det litt historie om frikjøring innen snowboard. Så følger dokumentaren Absinthe gutta, de som har laget Futureproof, More og Optimistic. Mye grymm kjøring i den filmen! :)

Så har du Respect, dette er en skifilm om storfjells kjøring... Veldig bra! :)

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/REIbSgufwSU&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/REIbSgufwSU&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

min favvo bit =D
annars så är ju imdb en skön sida för det mesta.

pudderboy sa:
Kjøp filmen "Lines". Denne handler om Big Mountain Snowboarding. Her er det litt historie om frikjøring innen snowboard. Så følger dokumentaren Absinthe gutta, de som har laget Futureproof, More og Optimistic. Mye grymm kjøring i den filmen! :)

Så har du Respect, dette er en skifilm om storfjells kjøring... Veldig bra! :)
Drygt med dokumentärer när man vill se puderåkning och inte en massa snack ju!

Men det verkar extremt dåligt med renodlade snowboardfilmer med BARA big mountainåkning. Filmen lines verkar förmycket dokumentär och förseg för att det ska vara värt ett köp tycker jag. Skippar skidfilmerna eftersom jag helst vill ha snowboardfilmer. Konstigt att det finns skidfilmer med big mountainåkning men snowboard har ingen då!

NP_Sweden sa:
oscarius sa:
Dude.. Kolla TGR's filmer så snabbspolar du den lilla jibben de
har med.
Vad står TGR för då och vilka säljer dem?
Teton Gravity Research och de finns i freeride shoppen. Kolla på trailerna här på freeride och se vad
du tycker...

EDIT: TGR filmer i shopen; Lost and Found och Anomaly

Powderwhore kan jag starkt rekomendera. Skidfilm sponsrad av Black Diamond och resten har du på
namnet. PW07 är den senaste.. PW06 tror jag var bra också.

Senast ändrad:
First Descent då? Finns ju i HD dessutom - fast det är nog för mycket dokumentärsnack för din smak...

JAg vet att det har nämnts i andra trådar här men "Steep" är jäkligt grym. Det är ju en del snack och dokumentär, men åkningen som väl är med är ju brutalt grym. Som även nämnts ovan är ju TGR helt underbara. En film helt utan parkjibbing är ju inte lätt att hitta men TGR brukar ju ändå fokusera på tokbrutala branter eller avgrundsdjupt puder, gillar verkligen deras High Life och Prophecy. Även Lost and found är riktigt bra. Jag skulle väl vilja påstå att när det kommer till brutal storbergsåkning så är de vassare än swedish posse eller free radicals. Måste även säga att jag gillar The seth morrison chronicles men de beror nog mest på att jag vill ha lite "innehåll" att hänga upp mig på och inte bara skidåkning. Missförstå mig inte nu, jag älskar skidåkningen men det blir lite hjärndött efter ett par timmar om det inte finns nåt mer innehåll...

Tillbaka
Topp