Snowboard och skidlärargymnasium?

Siimson

Ny medlem
Hej!
Vi hade gymnasium info idag på skolan, efteråt minglade jag lite med Syokonsulenten och hon sa att de tydligen skulle finnas snowboard och skidlärargymnasium någonstans i Sverige, har själv aldrig hört om det förut, finns det någon som kan bekräfta detta?

Tack!

ja det finns, såg det på anslagstavlan på skolan . Är dock inte hundra på vad exakt vad man utbildar sig till (proffs eller skidlärare)

Yes, det stämmer, finns i Malung å Vännäs, känner själv några som gick i Vännäs förut, verkar vara en soft skola.

Okej! :D Det är alltså gymnasium där man utbildar sig till snowboard eller skidlärare och inte proffsåkare?

blir man verkligen snowboard lärare har för mig att man bara läser grundämnen och har snowboard på schemat men ingen lärar utbildning

SombreroSnow sa:
blir man verkligen snowboard lärare har för mig att man bara läser grundämnen och har snowboard på schemat men ingen lärar utbildning
Stämmer! Det är som fotbolls/innebandy eller vilken sport som helst man har som inriktning på sitt gynnasieprogram. Verkar sjukt kul, synd att det inte finns i skåne...

i Malung har dom både skid och snowboard gymnasium , då har dom vanliga lektioner tre dar i veckan sen åker dom skidor/snowboard två dar.

det lär väl vara upp till en själv vad men väljer, huvudsaken är väl att det är en äventryrsinriktad linje... sen finns det säkert alla möjliga tillvalskurser som , park, skidlärare/ guide ja vad som .. tja! (sockervadds, finns äventyr bland annat i osby, tror att odm är väldigt inne på skidor där!)

Tillbaka
Topp