Snowboard till frugan

• Trådstartare Trådstartare sky
  • Start datum Start datum

sky

Medlem
Snowboard till frugan
Det är dags att byta men jag har svårt att hitta en tjejbräda som passar min fru.
Finns det någon bräda till en ganska lång 177cm & storfotad tjej strl42.
Hon tar sig ner över allt med hög hastighet, det blir mest i pisten om det inte bjuds på puder.
Parken är ett avslutat kapitel.

Skoj om det funnits någon som är lite tjejig (färg-glad)

Snowboard till frugan
Jag skulle helt klart gå på en "grabb bräda". Är man så pass lång o har stora fötter har man oxå tyngden o kraften (framför allt om hon åker bra) att lägga i svängarna.
Jag e 172cm, stl 41 o kör på en Burton Custom som jag verkligen gillar. Den funkar precis till allt. Perfekt i pisten men flyter oxå bra utanför o med nya ICS systemet är de toklätt att fixa bindningarna snabbt för puder åk.

Lyckat till.
-Sophie

Snowboard till frugan
Normalt brukar jag hålla med Dough men en 154as Lotus med 23,6 i midja till 42 i føtter. Jag har 42 i føtter och hade inte valt en bræda med 23,6 i midja.

Varfør inte en Smokin snowboards KT-22? Smokin har ju så mycket færg på brædorna att man tro Jay gått øver på røkheroin.

Hørt flera tjejer som kær på Arbor A-frames med stor framgång.

Annars ær det som Soophie sæger, med de statsen ær ju hon ju i samma storlek som oss vælvæxta manliga åkare...Således finns det ju hur mycket friåkningsbrædor som helst. Kolla igenom forumet efter friåknings/puderbrædor, finns några trådar :)

Snowboard till frugan
Tack för tipsen
Tror ni någon av desa skulle passa eller är dom för "klena".
Hittar ingen vikt-rekomendation förutom Burton.
Det hade varit skoj om någon har provat någon av dessa & kunnat uttala sig.
Gnu B-PRO C2BTX 155
Gnu B-PRO BTX 155
ROXY Envi C2BTX 157
Burton Feelgood Flying V Snowboard 155
När komer snön???

Snowboard till frugan
Roxy Envi och Gnu B-Pro är i princip samma bräda. Tillverkade i samma fabrik med samma material. Jag tror att båda brädorna är tillräckligt styva för din fru.

Om det är friåkning som gäller skulle jag välja C2BTX före vanlig BTX.

Tillbaka
Topp