Snowboard till lång person

emilWilleson

Ny medlem
Hej, jag är 194 cm. Jag har letat runt lite efter en bräda som skulle kunna passa mig men det verkar svårt.
Jag är en fullt acceptabel åkare (Bara pist inga hopp) och jag åker kanske ett par max en vecka per år.
Jag letar efter en prisvärd/billig bräda. Några tipps?

Eftersom du inte åker så mycket per år så är det väl onödigt att köpa ny bräda.
Vill gärna veta din vikt, men LibTech gör bra brädör och många som passar långa och tunga personer.

Jag är 199cm lång och väger 93kg. Jag kör på en Burton Joystick 164w, är mer än nöjd med brädan och hur den beter sig i backen. Jag åker mest park men även en del i pisten samt tar en sväng ut i skogen, och det går riktigt bra oavsett vart jag åker.

Kan även rekommendera LibTech samt Nitro då jag testat 2 olika från dem båda när jag var uppe i Åre, och de var sjukt nice brädor! Nitro var dock ganska mjuk, men den hade jag tänkt som en renodlad jibb-bräda.

Har hört en del kommentarer om att brädan kanske ska vara för kort för mig men det är ren bull! Det är, som ovanstående säger, viktigare att brädan klarar din vikt.

Jag är 196cm och väger 123kg, har kört många olika brädor och just nu har jag kört en morrow 167w cm.
Funkat väldigt bra men blir lite fladdrig i högre hastigheter. Annars en bra nybörjar/medel bräda.

Kan säga att jag var lite skeptisk till att köpa en morrow bräda då det egentligen bara är ett namn på en kina bräda, men den har varit överraskande bra, även bindningarna är ok(klarat 32minus i åre)

Senast ändrad:
Standardsvar 1 A: LibTech SkunkApe.
Tyvärr är långa brädor nåt som svenska handlare inte har en aning om vad det är. Så beggat eller att beställa utomlands är alternativen som finns. Jag har inte sett nåt över 165 på ett par år iaf i svenska butiker

Kaskar sa:
Standardsvar 1 A: LibTech SkunkApe.
Tyvärr är långa brädor nåt som svenska handlare inte har en aning om vad det är. Så beggat eller att beställa utomlands är alternativen som finns. Jag har inte sett nåt över 165 på ett par år iaf i svenska butiker
Ja så är det tyvärr lite, dom flesta kanske tar in upp till 162cm.

Man får leta runt och man kan använda prisjakts avancerade sökfunktion för att sålla bort allt under 165cm.

Jag är 201 cm lång, väger ungefär 95 kg och kör på GNU Carbon Credit 165W och är helnöjd. Funkar bra i både pow och konstsnö. Åker dock inte park, men funkar säkert där med.

Köpte den från Blue Tomato.

Dekanmi sa:
Jag är 201 cm lång, väger ungefär 95 kg och kör på GNU Carbon Credit 165W och är helnöjd. Funkar bra i både pow och konstsnö. Åker dock inte park, men funkar säkert där med.

Köpte den från Blue Tomato.
Blue Tomato har väldigt bra utbud

Tillbaka
Topp