Snowboard till Longboard

Thol

Medlem
Snowboard till Longboard
Nu är det dag att köpa en longboard, har kollat runt och fått massa inspiration. Det är dock mycket information där ute och svårt att veta vad som är bäst.
Jag har aldrig åkt innan men har åkt snowboard i flera år, söker den känslan jag får med bräden fast utan snö. Är 180cm och väger ca 77kg. Kommer troligtvis åka i mindre statsmiljö och mindre backar. Vet inte vad för typ av åkning det blir iom att jag aldrig har provat innan men jag tror att jag vill stå stabilt och ha möjlighet till att glida lite. Kan tänka mig att lägga runt 2000kr.
Sen vill jag veta vad skillnaden på pintail och en symetrisk bräda?

Tackar för all info!

Snowboard till Longboard
Du ska definitivt ha en Lush Samba. Agerar precis som en snowboard i princip. Enda nackdelen är att den wobblar i högre farter, men antar att du inte åker snowboard för att åka störtlopp? :)

Snowboard till Longboard
Thol sa:
Nu är det dag att köpa en longboard, har kollat runt och fått massa inspiration. Det är dock mycket information där ute och svårt att veta vad som är bäst.
Jag har aldrig åkt innan men har åkt snowboard i flera år, söker den känslan jag får med bräden fast utan snö. Är 180cm och väger ca 77kg. Kommer troligtvis åka i mindre statsmiljö och mindre backar. Vet inte vad för typ av åkning det blir iom att jag aldrig har provat innan men jag tror att jag vill stå stabilt och ha möjlighet till att glida lite. Kan tänka mig att lägga runt 2000kr.
Sen vill jag veta vad skillnaden på pintail och en symetrisk bräda?

Tackar för all info!
Jag sitter i samma båt.
Åkt en del snowboard och är svinsugen på en longboard, har tänkt åka allround för att testa mig fram till vad man gillar.

Har tänkt att köpa denna:
http://www.kahalani.se/product.html/longboard-hammond-organic-pintail?category_id=409

Tycker den ser jäkligt clean ut och priset ligger i min budget till en början iaf.
Sen verkar det gå att ha rätt kul med den också;)

Senast ändrad:
Snowboard till Longboard
DavidGeijer84 sa:
Nån som vet en butik i sthlm som har en Lush Samba liggandes ? hade varit najs å provrulla lite på en sådan rackare.:cool:
Bor du iÖrebro har jag en ;) annars så kan jag inget annat än rekommendera brädan som sagt. Man måste va inställd på att det verkligen är en carving bräda, och beroende på setup så blir det inte mycket downhill tex då den vobblar i högre speeds. Så inte så mycker allround bräda för att kosta en del.

Snowboard till Longboard
Slog till på Hammond i fredags redan.
Eftersom jag inte har något att jämföra med så är jag nöjd än så länge.
Har man inga förväntningar kan man bara bli överraskad;)
Kommer antagligen bli sugen på att kliva upp så småningom, när skillsen blivit högre. Men till en början känner jag stt den duger.
Tror bästa faktiskt är att gå på det estetiska och pris som första bräda.

Tillbaka
Topp