Snowboard...

Juwls

Ny medlem
Snowboard...
Hey!
Jag har åkt i snowboard några år nu och har tänkt satsa mer på hopp&tricks nu i vinter.
Har inte gått så himla hårt på sånt förut så undrar om det är någon som har några råd för en nybörjare . Tänkt ta privatlektioner i sådant men kan ändå vara bra att höra vad ni har för råd.. :)

Snowboard...
Har åkt skidor tidigare och varit parkråtta men byter nu till snowboard. Har åkt mycket wakeboard och skate den senaste tiden, kanske hjälper?

Snowboard...
Bananmannen sa:
Har åkt skidor tidigare och varit parkråtta men byter nu till snowboard. Har åkt mycket wakeboard och skate den senaste tiden, kanske hjälper?
Det hjälper till stor del, wake är inte exakt likadan som snowboard men det liknar i alla fall.
Skönt att du byter till snowboard, Sverige behöver fler snowboardåkare.

Snowboard...
tänk på att inte vara så stel i kroppen. och fega inte i början. fråga sverigetomten här på fr. han vet hur man gör;) Oh glöm in te ha kul förtås(:

Snowboard...
en privatlektion kan vara stört bra för att komma igång ordentligt.
även när man är lite duktigare kan det vara bra att få någon kunnig persons perspektiv på saken.
Bara du vet att snowboardläraren du har kan sina grejor.
Jobbar i tandådalen/hundfjället och här e alla asgrymma , vet inte hur det är på andra ställen men lär finnas grymma hoppinstruktörer på andra orter :) Be bara speciellt om en hopplektion så brukar det lösa sig.

Snowboard...
MarkusRehn sa:
en privatlektion kan vara stört bra för att komma igång ordentligt.
även när man är lite duktigare kan det vara bra att få någon kunnig persons perspektiv på saken.
Bara du vet att snowboardläraren du har kan sina grejor.
Jobbar i tandådalen/hundfjället och här e alla asgrymma , vet inte hur det är på andra ställen men lär finnas grymma hoppinstruktörer på andra orter :) Be bara speciellt om en hopplektion så brukar det lösa sig.
Jo jag tänkte det men skulle vara kul vad andra tycker också som håller på med sånt här mkt på fritiden och så.. Det blir troligtvis Åre och Sälen för mig i vinter så det blir nog kurs på något av dessa ställen. thnx!

Snowboard...
jag var/är i samma situation och mitt tips är: åk med någon som ligger på din nivå som du kan ha kul med. då peppar man varandra och blir på bättre humör :) mitt nybörjar tips för rails är fart och att hellre ramla frammåt än bakåt. annars så är det viktigaste att våga testa, man kan ju a det lugnt i början tills man känner att man är på G. lycka till!

Snowboard...
i-s-s sa:
jag var/är i samma situation och mitt tips är: åk med någon som ligger på din nivå som du kan ha kul med. då peppar man varandra och blir på bättre humör :) mitt nybörjar tips för rails är fart och att hellre ramla frammåt än bakåt. annars så är det viktigaste att våga testa, man kan ju a det lugnt i början tills man känner att man är på G. lycka till!
Ingen av mina närmsta kompisar åker tvr snowboard men ska absolut tänka på det du skrivit :) Tack!

Snowboard...
Grabbar, jag lånar tråden lite eftersom det verkar vara så skön spirit här inne :)

När man går från mindre hopp till större hopp, vad behöver man tänka på? Hur är skillnaden? (Säg att du gör ett helt vanligt rakt hopp).

Hur är det egentligen, känns det mjukare att landa i stora hopp? Tänkte att landningen oftast är brantare.

Snowboard...
ett råd är ryggskydd. Jag har alltid ryggskydd på mig när jag åker och det känns mycket säkrare och iallafall jag vågar mer när jag vet att jag har skydd. Hjälm är ju oxå ett bra alternativ ^^

Snowboard...
Boardrider_91 sa:
ett råd är ryggskydd. Jag har alltid ryggskydd på mig när jag åker och det känns mycket säkrare och iallafall jag vågar mer när jag vet att jag har skydd. Hjälm är ju oxå ett bra alternativ ^^
ja jag förstår att det måste kännas mycket tryggare..
men vart kan man fixa ryggskydd? är det dyrt? har ju bara kört på vanligt utan förut men känner att om jag ska börja mer i park nu så skulle det absolut kännas bäst med skydd ^

Snowboard...
ja jag förstår att det måste kännas mycket tryggare..
men vart kan man fixa ryggskydd? är det dyrt? har ju bara kört på vanligt utan förut men känner att om jag ska börja mer i park nu så skulle det absolut kännas bäst med skydd ^
Jag köpte mitt på stadium. Tror jag gav typ 400 spänn lr nått så de är inte allt för dyrt. Men de ska nog finnas på typ intersport o team sportia också

Tillbaka
Topp