Snowboardåkare, protestera!

SverigeTomten

Ny medlem
Hej på er alla!

Jag har en del negativa åsikter om freeride (visst, freeride är jättebra, men har sina brister).
Ett stort minus för FR är att det är urusla att sända nyheter om snowboardåkning och jag börja tröttna med deras snowboardrelaterade nyhetstorka.
Det har ju hänt massvis inom snowboardåkningen! Vad hände med tävlingen i "la Molina" i Spanien? Svenskar tävlade men vi fick inte veta ett smack om det hela.

Snart är det X-games men vi har inte fått veta vilka snowboardåkare som ska med.
Ska Antti Autti tävla? Risto Mattila? Shaun White? Det vet jag inte.

Härmed protesterar jag att vi snowboardåkare vill ha fler snowboardnyheter!
Nu kommer tråden antagligen låsas, men jag bryr mig inte, jag skapar en ny.
Jag kanske blir portad, men jag kan skapa ett konto till, genom en annan dator.

Personer dör... men en tanke och dess ideologier dör ALDRIG!

Its time to poach for the freedom...

jag vet att det känns tungt, men faktum är att under freeride loggan så kan du se texten "sveriges största skidsajt". Tråkigt men sant, tror att vi stackars hasch-pulka åkare får nöjja oss med det vi får och sen leta vidare på större utländska sidor.

men det är i grund och botten ett skid forum om jag inte har helt fel?
så där har du en förklaring ..sen finns det inte ett snowboard forum? typ tacky eller nått sånt?

//Simon

Freeride skulle få en hel del nya användare plus en hel del nya aktiva medlemmar som tröttnat på skid monoteismen.
Tror också att de flästa tacky hängarna skulle konverteras till freeride anhänge efter som freeride är en så mkt mer gedigen hemsida att mysa på!

om dom satsade lite på hashplankorna dvs.

Senast ändrad:
håller helt klart med sverigetomten!

och varför är skidåkning så intressant när bräda finns? vill ni skidåkare vara som snowbardare så ställ er på en planka istället för att stjäla stilen.

=)

Technique sa:
håller helt klart med sverigetomten!

och varför är skidåkning så intressant när bräda finns? vill ni skidåkare vara som snowbardare så ställ er på en planka istället för att stjäla stilen.

=)
dom kommer när det blir "coolt" att åka bräda igen.

Men rätta mig om jag har fel men är inte det här en typ COMMUNITY????
och är då inte vittsen att användarna fyller siten med innehåll?
Tror inte att gänget bakom blir direkt rika på att göra siten och jag vet att ingen användare betalar för att använda den.
Ni får väl helt enkelt suga upp lite nyheter och skicka till dem, och kanska skapa en subsite till freeride.
DCWPCWS

Senast ändrad:
Anders_Nilson sa:
Men rätta mig om jag har fel men är inte det här en typ COMMUNITY????
och är då inte vittsen att användarna fyller siten med innehåll?
Tror inte att gänget bakom blir direkt rika på att göra siten och jag vet att ingen användare betalar för att använda den.
Ni får väl helt enkelt suga upp lite nyheter och skicka till dem, och kanska skapa en subsite till freeride.
DCWPCWS
Frågan är om dom "blir direkt rika på att göra siten", kolla bara all reklam på sidan. Pengar måste rulla in i alla fall.

gissa varför de inte är så mycket snowboard?

För att freeride har måttot "Skandinaviens största skidsajt"

inget illa om snowoarders.. men vill ni läsa om sånt så finns de määängder av sidor! varför inte bara checka transition, dreams eller tacky om du vill veta vad som händer i snowboardvärlden?..

men om man vill ha mer snowboard så måste man ju ha en större snowboard scen på sidan. Alla snowboardåkare kan börja med att skriva mer på forumet till exempel. Kanske visa lite mer intresse?
jag vettefan..............

Ja visst är det "skandinaviens största skidsajt" men det finns ändå snowboardåkare på sidan och redan en massa information om snowboard så varför inte förtsätta lägga ut mer nyheter och så om det då?

Att skicka snowboardåkarna till andra forum bara ökar klyftan och missförstånden mellan skid- och snowboardåkarna, vad jag har märkt så ökar antalet inlägg som handlar om snowboaråkning här i forumet, så lite utveckling på snowboardnyhets-sidan vore inte fel. Intresse verkar ju finnas!

Fler nyheter betyder oftare uppdaterad sida, vilket borde leda till fler besökare, och det är ju vad folk vill med internetsidor.

Freeride är en BRA sida, eftersom jag, som är finsk snowoardåkare hänger här istället för på finska eller svenska snowboardsidor, därför stöder jag tomtens förslag på aktivare bräduppföljning.

Skidåkare och snowboardåkare åker ju på samma platser och samma vilkor i backen, varför inte samsas på nätet också?

Förresten, i titeln står det: "Freeride Välkommen, Skidor, Telemark, Snowboard - Freeride".

//Jonathan

jeppe de va typ en kränkning att skriva dreams haha vilken sida..

jaha men om de ska va så, så ska vi fan få ha skidnyheter på tacky också? Det är ju mer snowboard på freeride än vad det är skidor på tacky!

SverigeTomten sa:
Snart är det X-games men vi har inte fått veta vilka snowboardåkare som ska med.
idiot.
står det ngnstans på freeride vilka som kommer tävla i x-games på skidsidan eller? du får väll för fan söka lite, häng på ngn annan sida om denna passar dig.

H-T sa:
SverigeTomten sa:
idiot.
står det ngnstans på freeride vilka som kommer tävla i x-games på skidsidan eller? du får väll för fan söka lite, häng på ngn annan sida om denna passar dig.
För det första, inga glåpord tack. Jag kan inte komma ihåg att jag förolämpade dig.
Och för det andra så visste jag redan vilka åkare som är med, men andra här i forumet kanske inte vet. Jag spelade lite dum helt enkelt, MEN jag absolut ingen idiot.

Och ja, denna sida (Freeride) passar mig alldeles utmärkt, jag har andra konton i andra sajter också. Men ärligt talat så tycker jag att freeride borde ha fler snowboardnyheter eftersom det finns många brädåkare i den här sajten.

Det enda jag bejär är att fler nyheter ploppar fram lite oftare.
Det är inte menat att förolämpa skidåkare, så jag vet inte ens varför ni tar illa upp.

Peace...

Senast ändrad:
Freeride har ju en snowboard del i forumet och brukar även rapportera lite lätt om snowboard när det är big mountain tävlingar så det är väl ändå inte bara en skidsida. varför rapportera freestyle när skidan heter freeride, blah blah, lame excuses ;)

Själv åker jag både och men mest skidor. Synd att snowboarden dalar i sverige, verkar som alla gav upp som tyckte det var svårt när det inte var tufft längre, hehe. Snowboard är ju nästan underground igen, hehe. Känns som mycket fler skidåkare är emot snowboard än vice versa, lets unite!

Att bara latcha runt med brädan och poppa på allt, den känslan går inte o få på skidor, ni vet inte vad ni missar!

Hade förövrigt varit ballt med crossover tävlingar där åkarna kör både bräda o skidor, se vilka som är bäst på båda delarna, brädåkarna eller skidåkarna! Jon o Vs. Shaun white, hehe.

Alla freeriders, kolla när Terje kör och visar va skåpet skall stå! Den mannen kör Big mountain hårdare på bräda än någon skidåkare

Senast ändrad:
PlunTzkY sa:
Freeride har ju en snowboard del i forumet och brukar även rapportera lite lätt om snowboard när det är big mountain tävlingar så det är väl ändå inte bara en skidsida. varför rapportera freestyle när skidan heter freeride, blah blah, lame excuses ;)

Själv åker jag både och men mest skidor. Synd att snowboarden dalar i sverige, verkar som alla gav upp som tyckte det var svårt när det inte var tufft längre, hehe. Snowboard är ju nästan underground igen, hehe. Känns som mycket fler skidåkare är emot snowboard än vice versa, lets unite!

Att bara latcha runt med brädan och poppa på allt, den känslan går inte o få på skidor, ni vet inte vad ni missar!

Hade förövrigt varit ballt med crossover tävlingar där åkarna kör både bräda o skidor, se vilka som är bäst på båda delarna, brädåkarna eller skidåkarna! Jon o Vs. Shaun white, hehe.

Alla freeriders, kolla när Terje kör och visar va skåpet skall stå! Den mannen kör Big mountain hårdare på bräda än någon skidåkare
Clean kommentar måste jag säga!
Peace between the skiers and snowboarders, minsann.
Men en tävling ski vs snowboard skulle inte vara så dåligt! Eller som du sa en tävling där åkaren kör både ski och bräda.
Och den där Terje, jag vet inte vad han gör men han är övermänsklig!

Inte läst igenom hela tråden men SATAN I GATAN VAD FOLK ÄR DRYGA!
Tycker sjv det är alldeles för lite om Snowboard, jag också och ändå åker jag skidor...

Åkte bräda förut och då fick man söka sig till skitsidor som uppdaterades 1gång om året om man ville ha nå nyheter.

PlunTzKY: Poppa allt-grejen saknar jag verkligen. Inte ens i närheten samma känsla på skidor.

Nu kommer tråden antagligen låsas, men jag bryr mig inte, jag skapar en ny.
Jag kanske blir portad, men jag kan skapa ett konto till, genom en annan dator.

Personer dör... men en tanke och dess ideologier dör ALDRIG!

Its time to poach for the freedom

hahah ahaaaaaaa snälla hjääälp

Det är tråkigt att se reaktioner som "ni har ju tacky" osv. Det känns brädfientligt ;)
Skulle också vilja se lite mer snowboardnyheter!

Jag åker skidor .. men att läsa om snowboard grejjer skulle bli sweet. Jag gillar snowboard folket.......:D vi som åker skidor har likadan stil och åker på samma ställe som snowboard people vrf kan vi inte ha en samma sida också??? eller man kankse skulle kunna göra en freerdie sida om snowboard men med samma forum... men med olika nyheter?

Den som sæger "ni har ju Tacky" har uppenbarligen aldrig varit inne på tacky. Sæmre sida får man nog leta efter. Jag åker sjælv snowboard, tycker freeride ær en mycket bra sida, så jag hænger hær æven om merparten ær skidåkare.

Håller helt med om att skid- och snowboardværlden ær onødigt segregerad. Varfør ser man t.ex. næstan aldrig filmer dær de åker tillsammans eller med blandad åkning?
Varfør hålla till på olika sidor beroende på om man har 1 eller 2 brædor under føtterna? Åkningen bedrivs ju ændå på i stort sett identiska platser nu før tiden.

Kanske ær det bara så att det saknas någon i administrationen før freeride som saknar intresse før snowboard? Jag befaller frivilliga med tid øver att anmæla sig till ledningen :D

Trots allt ær de flesta delarna i forumet anvændbara før både snowboard- och skidåkare, det som saknas ær helt enkelt bara nyheter!

H-T sa:
SverigeTomten sa:
idiot.
Riktigt onödigt att kalla folk för idiot, Väx upp!

jagad sa:
H-T sa:
SverigeTomten sa:
idiot.
Riktigt onödigt att kalla folk för idiot, Väx upp!
håller med, den där H-T drar ner på den sköna stämningen på freeride rejält..

i övrigt tycker jag att sverigetomten ska dra åt helvete, alltså att ta bort sig själv och börja förpesta forumet på typ tacky istället

Det låter som en tennismatch, men det är endast de snowboardvänliga som vinner bollarna.
Skidåkare langar argument som "skandinaviens största skidsajt . Låter det där tala för sig själv ;)" Eller, " ni har ju tacky " ..
( ursäkta upprepandet av redan citerade citat )
Dagens förtryckta snowboard åkare vill ju ha en chans i samhället. Men när "storebror" gömmer oss lite halft så kommer vi ju aldrig nån vart. Vi borde skriva ett "Declaration of snowboards rights".
Aja, nog med propaganda snack. Åk tillsammans, skippa hat, älska istället.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp