Snowboardåkare, protestera!

Konstigt nog skriver visst alla "gagstah-jibbers" 14-17 "ni har ju tacky". Ska man se så krasst på det så heter ju sidan freeride och enligt er är ju ni "jibbers", utesluter ni er själva då eller?

Freeride har nog verkligen inget emot att utvecklas.. men för att göra det krävs det någon som tar tag i det och jobbar med snowboardsidan... nån som vet något om Snowboarding scenen... Jag tror inte att det är nån på redaktionen som har värsta kollen som kan ta det just nu.. men om ni tjatar lite på johan så kanske det bättrar sig!..

EDIT: Skriv inte till johan o bra säg "skriv mer om snowboard" eller nåt sånt... då lär han inte lyssna.. kom med vettiga förslag och idéer så kanske han nappar...

Senast ändrad:
Borde döpas om till Freemountain. sen träffas alla tillsammans i åre vecka 50 för en enorm gruppkram och sen skriver vi under declaration of mountainlove och kallar den veckan för Independence day, eller kanske frihetseftermiddagen. äh jag vet inte

Antar att vi som är snowboard åkare är här för att vi ändå åker tillsammans med skidåkare i slutändan och har iaf berget som gemensam nämnare, men efter som skidåkare är majoritet så måste väll ändå nyheterna om skidåkning vara i majoritet.

De vi har som de aldrig har är att vi är coolare än dom och alla innerst inne vill ha en stor planka under fötterna. poach for freedom...

SverigeTomten sa:
H-T sa:
SverigeTomten sa:
Snart är det X-games men vi har inte fått veta vilka snowboardåkare som ska med.
Ska Antti Autti tävla? Risto Mattila? Shaun White? Det vet jag inte.
idiot.
står det ngnstans på freeride vilka som kommer tävla i x-games på skidsidan eller? du får väll för fan söka lite, häng på ngn annan sida om denna passar dig.
För det första, inga glåpord tack. Jag kan inte komma ihåg att jag förolämpade dig.
Och för det andra så visste jag redan vilka åkare som är med, men andra här i forumet kanske inte vet. Jag spelade lite dum helt enkelt, MEN jag absolut ingen idiot.

Och ja, denna sida (Freeride) passar mig alldeles utmärkt, jag har andra konton i andra sajter också. Men ärligt talat så tycker jag att freeride borde ha fler snowboardnyheter eftersom det finns många brädåkare i den här sajten.

Det enda jag bejär är att fler nyheter ploppar fram lite oftare.
Det är inte menat att förolämpa skidåkare, så jag vet inte ens varför ni tar illa upp.

Peace...
har inte sagt att du sagt ngt om mig. jag sa bara vad jag tyckte. och jag tar inte illa upp, men hajja att det är en skidsida, ingen snowboardsida. jag går inte in på ngt datorspelsforum o kräver att det ska postas massa tv-programs nyheter. varför inte? jo för att sidan är nischad efter datorspel, precis som freeride är nischad efter skidåkning. hörde du? SKIDÅKNING!!!

men om du redan vet vilka som är med fattar jag fan inte vad du dillar om. skitbra att dra upp en sak som du ändå inte ens behöver. säg att freeride då skulle rapportera om vilka som är med i x-games i snowboard. då har du fått som du ville, men du visste det redan, så du vill du har mer, ngt som du inte redan visste. jävla logiskt tänkande mannen. DESSUTOM, du skriver ju att du inte vet vilka som är med? så nu när jag såg det fattar jag ännu mindre vad fan du dillar om. vakna upp ur dina utopiadrömmar och fatta grep om verkligheten. shit..

slutligen: jag har INGET emot snowboardåkare. jag tkr ni (i alla fall de som är bra) åker snyggare än skidåkare och om jag kunde skulle jag åka bräda. det är inget personligt mot att ni har en bräda istället för två, jag är inte rädd att ni ska sno "min" sida som skidåkare, men hajja att ni får hitta andra sidor. det finns hur många som helst. tacky är en, transworld snowboarding har också en bra. om inte dom duger: GOOGLE IS YOUR FRIEND.

Senast ändrad:
haha de finns ju typ 500 miljoner sidor om snowboard nyheter som uppdateras hela tiden..

H-T sa:
SverigeTomten sa:
H-T sa:
idiot.
står det ngnstans på freeride vilka som kommer tävla i x-games på skidsidan eller? du får väll för fan söka lite, häng på ngn annan sida om denna passar dig.
För det första, inga glåpord tack. Jag kan inte komma ihåg att jag förolämpade dig.
Och för det andra så visste jag redan vilka åkare som är med, men andra här i forumet kanske inte vet. Jag spelade lite dum helt enkelt, MEN jag absolut ingen idiot.

Och ja, denna sida (Freeride) passar mig alldeles utmärkt, jag har andra konton i andra sajter också. Men ärligt talat så tycker jag att freeride borde ha fler snowboardnyheter eftersom det finns många brädåkare i den här sajten.

Det är inte menat att förolämpa skidåkare, så jag vet inte ens varför ni tar illa upp.

Peace...
har inte sagt att du sagt ngt om mig. jag sa bara vad jag tyckte. och jag tar inte illa upp, men hajja att det är en skidsida, ingen snowboardsida. jag går inte in på ngt datorspelsforum o kräver att det ska postas massa tv-programs nyheter. varför inte? jo för att sidan är nischad efter datorspel, precis som freeride är nischad efter skidåkning. hörde du? SKIDÅKNING!!!

men om du redan vet vilka som är med fattar jag fan inte vad du dillar om. skitbra att dra upp en sak som du ändå inte ens behöver. säg att freeride då skulle rapportera om vilka som är med i x-games i snowboard. då har du fått som du ville, men du visste det redan, så du vill du har mer, ngt som du inte redan visste. jävla logiskt tänkande mannen. DESSUTOM, du skriver ju att du inte vet vilka som är med? så nu när jag såg det fattar jag ännu mindre vad fan du dillar om. vakna upp ur dina utopiadrömmar och fatta grep om verkligheten. shit..

slutligen: jag har INGET emot snowboardåkare. jag tkr ni (i alla fall de som är bra) åker snyggare än skidåkare och om jag kunde skulle jag åka bräda. det är inget personligt mot att ni har en bräda istället för två, jag är inte rädd att ni ska sno "min" sida som skidåkare, men hajja att ni får hitta andra sidor. det finns hur många som helst. tacky är en, transworld snowboarding har också en bra. om inte dom duger: GOOGLE IS YOUR FRIEND.
Freeride Välkommen, Skidor, Telemark, SNOWBOARD.

pinn sa:
.........

JAG finns HÄR... altså är detta en SNOWBOARDSITE :)

/PINN

(också)
Det e bra pinn ;)
Men sverige e ju lite roliga. Nu är det mode med skidor igen så nu har så många gått tillbaka.. väldigt synd faktiskt. Hoppas ni stannar där på två pinnar då ;)

// frankel

H-T sa:
SverigeTomten sa:
H-T sa:
idiot.

Peace...

Du har inte hört talas om att dela med sig? Bara för att han vet en sak ska han inte bry sig om andra då? Han vill ju något gott iom detta trådskapande inte att HAN å endast HAN ska få ut något av det. shit.. ;)

Asså man blir irriterad på alla som säger "ni har ju tacky" osv. Freeride är inte bara till för skidåkare. Och jag tycker det skulle vara en bra ide att satsa lite mer på snowboarden.

Ser ingen nackdel till att INTE göra det :) det lär ju bara bli fler medlemmar.

som någon skrev innan "Känns som mycket fler skidåkare är emot snowboard än vice versa".

asså, skitsamma!! snowboardsidor finns massor!! ska vi inte be ICA göra tricktips i medlemstidningarna!?

dels är inte X-games intressant därför det är så bull!! när endast shaun white når framgång och han är galet oclean! vem vill se han , när man kan se magoon, mfm, t.y., med flera!

devun walsh frågad om X-games, han svarar "Bullshit, those fucks make such a killing on that shit and the athletes are treated like shit time and time again"

är man intresserad hittar du nyheter ändå...

Den bästa lösningen är nog att alla snowboardåkande freerajdare byter till skidor :D

Jag skulle inte gilla att det ploppar upp massa snowboardgrejor hela tiden, inte särskilt kul att kolla på......

Jag håller med TS. Mer snowboard åt freeride!
Argument som "FREERIDE™ Skandinaviens största skidsajt!" är ju bara löjligt.

Varför inte bredda sig lite och tilltala ännu fler? :-)

Technique sa:
håller helt klart med sverigetomten!

och varför är skidåkning så intressant när bräda finns? vill ni skidåkare vara som snowbardare så ställ er på en planka istället för att stjäla stilen.

=)
Om vi nu är sån plåga och snor eran stil varför hänger ni här?

Dessutom om en skidåkare skulle klicka sig in på tacky så skulle man blivit ratad som fan och fått en massa gliringar. Hur ofta hoppar någon här på dej utan anledning?

Visst det vore as nice med mer snowboard nyheter, men jag kan också förstå att det inte kommer att hända om ingen som "jobbar" på fr tar tag i det. Nyheterna på tacky är det inget fel på. Forumet som är ganska dött där.

Det skulle vara kul med fler forum sektioner för snowboard här. Det enda vi har nu är ju snowboard delen och där skrivs det i princip bara om vilka brädor folk ska köpa. Det skulle vara kul med t.ex. delar av forumet, som för skidor;

Tävlingar och Event (för snowboard då)
Hopp & Tricks
Åkteknik

ja i princip allt som finns för skidor här på fr skulle kunna finnas för snowboard också. Det är inte så jobbigt att skapa några nya sektioner på ett forum. Skulle vara till grym hjälp för många tror jag och det skulle ju också skapa en del gemenskap mellan snowboardåkare och
skidåkare. Även om det är skillda sektioner är det ju fortfarande samma forum!

Senast ändrad:
v-larsson sa:
Technique sa:
håller helt klart med sverigetomten!

och varför är skidåkning så intressant när bräda finns? vill ni skidåkare vara som snowbardare så ställ er på en planka istället för att stjäla stilen.

=)
Om vi nu är sån plåga och snor eran stil varför hänger ni här?

Dessutom om en skidåkare skulle klicka sig in på tacky så skulle man blivit ratad som fan och fått en massa gliringar. Hur ofta hoppar någon här på dej utan anledning?
det händer aldrig för skidåkare är töntar.

och härmer protesterar jag mot alla skrååkande snowboardåkare som pajjar backar och liftspår!! har dom inga egna berg att åka till?

haha nejdå, ni är så trevliga. så trevliga att jag ville krama en i backen idag. tyvärr va han inte beredd på min kram och det slutade i en hej dundrande flygtur och lite näsblod!

så snowboardåkare, passa er för mig, jag har stora skidor

Om ni hittar något som ni tycker borde vara med så skickar man en egen story eller ett tipps till redaktionen, de har mycket att göra och behöver få in sådana tips lite då och då.
Ingen har tid att kolla efter alla tävlingar och events, det får vi som användare hjälpa till med.
//Reine

Det skadar inte med snowboardnyheter. Har vart en trogen skidåkare länge. Men på äldre dar har jag gått över till bräda. Klart mer kreativ åkning. Även om det blir en hel del skidor oxå. Ser egentligen inte någon motsättning mellan bräda och skidor. Snarare då mellan olika individer. Men detta borde vara överstökat. Båda teknikerna är etablerade sedan länge. Även om skidor har liiiiiiiiiiiiiiiiite längre historia sett över lång tid. Men vem bryr sig en puderdag?

Vi har ju en av världens bästa big mountainåkare genom tiderna i Sverige (på bräda). Det borde vi vara stolta över.

Senast ändrad:
Ni brädåkare säger att vi har snott "eran" stil.
MEN, vart har ni fått stilen ifrån om inte från skateboardåkarna?
Jag har inget emot snowboardåkare, jag älskar dom.

a_L sa:
har du sett många skejtare med stora jackor i roliga mönster, goggles och mössa innanför hjälmen, feta byxor och bandanas hängande överallt? Kan lugnt säga att snowboardåkarna var först med det modet.

jackor, byxor och bandanas har man sett flertalet skateboardåkare med. googles har väl ändå inte skateboard åkare?
så ni var först med bandanas, stora byxor, stora kläder och hip hop.
jaha, visst hörru.

a_L sa:
jackor, byxor och bandanas har man sett flertalet skateboardåkare med. googles har väl ändå inte skateboard åkare?
jaha, visst hörru.
Är du efterbliven på riktigt eller leker du dum? Hoppas på det sista för din egen skull.

Jag har aldrig påstått att snowboardåkarna var först med hiphop. Det var hiphoparna som var först med så vitt jag vet.
Vem som var först med bandanas är nog svårt att fastställa men jag skulle gissa att någon piga på en bondgård långt ute på landet var först. Det fyllde nog ett syfte såsom att hålla håret borta från ansiktet. Vad vet jag?
Sen var inte heller skejtarna först med stora byxor/kläder. Jag tror att nån riktigt överviktig person var först med det, eller kanske en clown?

Det jag vill få fram är att skidåkarna stjäl det mesta från snowboardåkarna. Alla stjäl lite från andra stilar för att skapa sin egen, men skidåkarna tar allt.

Du har iaf de sämsta argument jag hört. Snyt dig för fan.

Ni skidåkare som snackar skit om snowboard, fan tänk, utan snowboard hade ni inte stått på era twintips, ni hade inte sett ut som ni gör, ni hade inte gjort tricken ni gör heller, så håll inte på och gnäll

Senast ändrad:
Fattar inte hur varje tråd som har nån annknytning till både snowboard och skidåkning till slut handlar om vilka som va först med vad och vad som är coolast osv...Tråden handlade väll om varför det inte finns mer snowboardnyheter på freeride. Visst snowboardåkare har tacky (Den är dock väldigt dåligt uppdaterad den också) och det finns många ställen att ta reda på nyheter om snowboard världen om man kollar runt lite på andra sidor men det finns väll det för skidåkning också? Varför kan man inte bara göra den här sidan till en sida för alla som håller på med utförsåkning av alla slag så att man slipper sitta och klicka runt på typ 10 olika för att hålla koll på vad som händer. Det är väll iofs upp till moderatorerna om dom har orken att hålla koll på allt som händer men jag hoppas värkligen att dom gör det för det skulle verkligen uppskattas av alla snowboardåkare här på freeride!

Technique sa:
a_L sa:
jaha, visst hörru.
Är du efterbliven på riktigt eller leker du dum? Hoppas på det sista för din egen skull.

Jag har aldrig påstått att snowboardåkarna var först med hiphop. Det var hiphoparna som var först med så vitt jag vet.
Vem som var först med bandanas är nog svårt att fastställa men jag skulle gissa att någon piga på en bondgård långt ute på landet var först. Det fyllde nog ett syfte såsom att hålla håret borta från ansiktet. Vad vet jag?
Sen var inte heller skejtarna först med stora byxor/kläder. Jag tror att nån riktigt överviktig person var först med det, eller kanske en clown?

Det jag vill få fram är att skidåkarna stjäl det mesta från snowboardåkarna. Alla stjäl lite från andra stilar för att skapa sin egen, men skidåkarna tar allt.

Du har iaf de sämsta argument jag hört. Snyt dig för fan.
Så skidåkarna kom och snodde eran klädstil? Näääe snuttigull så dumma dom är dom bara tar våra grejer lixxåååm /cry buhuuu
Hur skulle man ha gått till väga egentligen tycker du då?

"Okej vi åker i snö i flera minusgrader så det vore ju skönt med en fet jacka... nej JUSTE brädåkarna har ju vinterjackor så vi kan ju inte sno deras stil... shit.. fan vilken snygg och färgglad jacka den vill jag ha :D neej det kan jag ju inte ha för jag såg ju en brädåkare som åkte i den :("

Sluta separera bräd- och skidåkare. Vi tillhör samma grupp och åker tillsammans, det är inget "vi mot dom"-tjafs

Senast ändrad:
Av någon anledning får folket på den här sidan mig som skidåkare att sympatisera mer med snowboardåkare än med skidåkare...

Självdistansen och mogenhetsgraden hos brädåkare ligger då miltals före skidåkarna i utveckling.

Technique sa:
a_L sa:
har du sett många skejtare med stora jackor i roliga mönster, goggles och mössa innanför hjälmen, feta byxor och bandanas hängande överallt? Kan lugnt säga att snowboardåkarna var först med det modet.
hoppas inte att du var serriös men de där var de äckligaste inlägget jag någonsin har läst...

Du får det att låta som om det vore snowboard åkare som hittade på jackor i olika mönster... ska skidåkare bara få åka med helfärgade kläder då eller? "feta byxor och bandanas hängande överallt" det var nog snowboardåkare som började med det-_-

Tips:

- Gå in på jon-olsson.com
- Gå till videon från den 17 december.
- Kolla PK & Oscars Dew Tour training.
- Inget hat. Bara kärlek.

:: h ::

Tillbaka
Topp