Snowboardhållare på ryggsäcken?

Niiiicke

Medlem
Hellooo!
Undrar vad ni rekommenderar när man ska bära snowvboarden vid vandring. Det finns hållare man kan sätta på ryggsäcken och då kan man bara spänna fast snowboarden där. Men det jag undrar över är om man ska ha den rakt ner eller på tvären. Misstänker att det är lättare att vinden tar tag i den om man har den på tvären eller har jag helt fel? Och vilka bra återförsäljare av hållarna till ryggsäcken finns det?

Senast ändrad:
jag tycker nog att det är svårare med balansen i kraftig vind om man har brädan rakt upp. men det är nog en smaksak.

Hur långt hade du tänkt gå? Lösa hållare vet jag inte ett dugg om. Jag hade nog valt att investera i en riktig snowboardrygga istället. Exempelvis Norröna Lofoten eller Narvik eller Arcteryx m20, m30 eller m40.

Du ska ha den rakt upp ! Inget snack om saken om du ska pulsa i halvmeters snå och gå branta stigningar.

En bra ryggsäck (svensk ryggsäcken) är en dakine heli pro, där kan du ha den både på tvären och höjden. Dvs du föredrar höjden. Går att spänna fast den riktigt hårt och du kan även variera höjden från marken. Man ska eftersträva att ha den så långt ner som möjligt eftersom det blir lite ostabilare med en halvmeters bräda över en. Men om du har den för lågt så tar den i benen när du går dvs du får leta efter en bra höjd.

Dakine heli pro för 700 kr är en grymt bra ryggsäck! körde den hela säsongen i st.anton och är mycket nöjd med den, Smarta lösningar och rymmer allt man behöver utan att kännas stor. Mycket lätt att spänna fast och du har även möjlghet att spänna fast stavar (teleskop) bra på utsidan (!)..

Det sista är ett måste om du ska ut i det vita pudret och hajka och åka platt mark.

Tror inte jag har någon bild där jag åker med stavarna men ska leta litegran... återkommer strax :D

Hursomhelst, alla som har testat att bära den på båda sätten kan intyga att det är värdelöst att ha den horisontelt.

inte så fin bild men sådär ser det ut när man är på språng :) har brädan lite högt upp där men hade brottom upp på maroi :D

Stavar = Ett måste om du ska åka lite seriösare för det är f*n inte kul att stå på platten utan stavar med snowboard...

Å så här ser det ut när dem sitter på ryggen och när man åker. På bilden ser det ut som om stavarna sitter löst men konstig vinkel eller något, dem sitter klockrent !

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp