Snowboardinstruktör

lullu

Ny medlem
Snowboardinstruktör
Jag undrar om et är ngn som vet vilken utbildning man behöver om man vill jobba som snowboardinstruktör och vart man kan gå utbildningen.
Är väldigt sugen på att jobba i Österrike, är det någon som har tips och bra erfarenheter från ngn anläggning?

Snowboardinstruktör
Du måste gå nån sorts skidlärar utbildning, vet inte riktigt vart men du kan väll maila svenska snowboard förbundet lr nåt, sen så kraven för att bli ínstruktör är löjligt låga... fast den utbildningen vet jag inte om den gäller utomlands men det är inte lika noga i t.ex. österrike, ett bra ställe att börja på är zell am se i österike, ca 1,5 timme från salzburg.. där är det inte så mkt offpist och dom söker instruktörer har jag hört.. Och om du även vill åka så ligger kaprun en kvart därifrån med bra offpist möjligheter,

Men som sagt var ring lr maila svenskasnowboard förbundet, lr skidförbundet..

lycka till

Snowboardinstruktör
Ett bra alternativ är att gå Friluftsfrämjandets utbildning. Denna är i samma klass som förbundets och har samma status. När man kommer upp på nivå för examen brukar de tom köra den tillsammans. Om du vill komma undan lite billigare så brukar den lokala skidskoleavdelningen i Friluftsfrämjandes regi ge en del rabatter, mot att man hjälper till vid skidskolan. Detta är ett mycket bra sätt att skaffa sig lite erfarenhet innan man drar iväg på större anläggningar.

Skriv i min gästbok om du har fler frågor, så kan jag tipsa mer.

Snowboardinstruktör
Hej
Gå in på www.sbssv.at.
Där gjorde jag min skidlärar utbildning och dom har även för snowboard lärare.
För att göra din utbildning i Österrike krävs oftast att du har avtalat job med en skidskola.
Jag vet att i Saalbach där jag var förra vintern är det väldigt lätt att få jobb. Kontakta bara en skidskola gå in på www.saalbach.com så finns alla adresser där.

//Frerik

OPS: hela utbildningen är på tyska kan vara svårt för ej tyskspråkiga!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp