Snowboardpark i Chamoni

jockhild

Ny medlem
Snowboardpark i Chamoni
Eftersom jag kommer att spendera säsongen nere i Chamonix så tänkte jag höra runt lite här angående snowpark där nere. Jag har hört lite olika bud i om kvalitet och om hur många det ska finnas, tydligen så lär det finnas en i Le Grand Montets.
Hur ser det ut med kickers och rails och eventuellt andra obstacles man kan leka på.

Bidra gärna med länkar och bilder i fall ni har.

Peace out

OBS!
Ni som har för avsikt att dissa alla som tycker om att åka i park behöver inte svara, det finns säker något viktigare för er att göra.

Snowboardpark i Chamoni
Om du tycker det är viktigt med en BRA park finns blir du nog besviken i cham.

Om du, som jag, inte vet hur en park ska se ut och tänkte försöka lära dig sätta 360n i nån form utav hopp så funkar det säkert hyfsat.

Snowboardpark i Chamoni
jag åker ju inte dit huvudsakligen för att åka park, men när vädret är kass och snön är dålig utanför pisterna är det nice att ha en park att åka i.

Snowboardpark i Chamoni
Den var inget vidare 06/07 iaf. Ska oxå dit i vinter igen, så hoppas på bättre grejjer nu. Enda jag såg till förra svängen var den vid grand monte.

Snowboardpark i Chamoni
Du kommer nog bli rejält besviken, minns förövrigt inte ens att det var nån park på montets 07/08, kan ha glömt av det dock, iaf så kan den inte vart bra om jag inte minns den.

Snowboardpark i Chamoni
Killen som har hand om parkenpå GM har nog fan aldrig sett en park i hela sitt liv innan.
Vissa hoppa funkar att köra på , men det är långt från svensk kvallitet.
Fanns några större hopp i botten på ~20 meter. Lika konstiga dom.
Som sagt, parken funkar om man inte har så höga krav. Lär dig hoppen (som onikligen är speciella) och du kommer säkert ha kul där de dagar snön suger i övrigt. Finns lite rails och en svart och en röd linje. med en 2-3 hopp i varje innan man kommer ner till till de 2 större hoppen.

Finns en park i LesHusches också, hört att den får mycket pengar men att den är mindre och sämre än parken i GM, orkade dock aldrig dra dit.

Snowboardpark i Chamoni
jag har varit där en vecka 06/07 och en vecka 07/08. 06/07 var väl parken helt ok, absolut inte som i sverige men gick att åka i. När jag var där 07/08 fanns det ingen park överhuvudtaget, varken i grand montes eller les houches.

Snowboardpark i Chamoni
krilleee: Öhh, du menar i vintras? Vilken vecka var du där? Tidigt som satan eller?
Parken fanns hela vintern har jag för mig, från mitten av januari eller nått sånt i alla fall.
Ligger mellan drömskogen och "greken" (topliften på GM).

Snowboardpark i Chamoni
hoppen ser ju lite konstiga ut, väldigt korta kickar...men som sagt det går säker att lära sig att bemästra dem.
Hur var kavliteten på rails/boxar?

Snowboardpark i Chamoni
Det stämmer att det finns en park i Le Grand Montes, jag var själv där detta året vecka 11, men, om det är i parken du ska åka så håller håller jag med andra som skrivit, den är liten, går inte jämföra med parkerna som finns i Sverige., men visst fanns det några rails, men så snackar vi inte fler än kankse 5 st.,. Även om du inte vill höra det så passar Cham bättre utanför pisten än i parken, that's it! :D (ska dit ner vecka 9 med UPCA på Snowboard Offpist, är du där så säg till :P)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp