Snowboardsinköp, tips mottages

• Trådstartare Trådstartare Fredrikas
  • Start datum Start datum
F

Fredrikas

Guest
Åker till alperna (BG närmare bestämt) och ska börja åka bräda. Återstår att se ifall skidorna ändå åker fram men söker nu efter alla tips och värdefulla saker som kan vara bra att veta när man ska lära sig åka snowboard. Tänkte hyra där i kanske 1 vecka och sen köpa egna grejer ifall det går som planerat. Sååå tips på bra nybörjarbräda som också fungerar sen när man blir bättre? Mest ute efter "vanlig" åkning och ingen park osv. Även tips på bra bindningar och boots är tacksamt!
Tack på förhand!

Senast ändrad:
Jag hade börjat med att köpa ett par riktigt sköna boots. Det är sjukt viktigt med bra boots och att få rätt storlek (får gärna vara lite trånga i början) speciellt om du ska köra säsong. Sen hyr du bräda och testar lite olika varianter innan du köper ngt på plats eller på nätet.

Eller så köper du ngt begagnat som verkar vettigt. Då får du ju oftast tillbaka det mesta av pengarna om du vill byta. Vad du ska köpa beror ju lite på hur stor du är osv, men denna kanske? (inte jag som säljer =))
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=142875

Fredrikas sa:
Åker till alperna (BG närmare bestämt) och ska börja åka bräda. Återstår att se ifall skidorna ändå åker fram men söker nu efter alla tips och värdefulla saker som kan vara bra att veta när man ska lära sig åka snowboard. Tänkte hyra där i kanske 1 vecka och sen köpa egna grejer ifall det går som planerat. Sååå tips på bra nybörjarbräda som också fungerar sen när man blir bättre? Mest ute efter "vanlig" åkning och ingen park osv. Även tips på bra bindningar och boots är tacksamt!
Tack på förhand!
Ska du vara i Bad Gastein en vecka eller ska du vara där längre? Om du ska stanna längre än en vecka skulle jag nästan säga att det lönar sig och köpa direkt. Hyrgrejer är absolut bra, men köper du själv har du betydligt större friheter och kan komponera någonting som funkar för dig.

Planen är att jag stannar en hel säsong så hoppas på mycket åkning! Men tack för tipsen, ska pröva ut ett par bra boots som det första jag gör då. Men tror jag börjar med att hyra och ser vad jag gillar bäst och sen köper!

Fredrikas sa:
Planen är att jag stannar en hel säsong så hoppas på mycket åkning! Men tack för tipsen, ska pröva ut ett par bra boots som det första jag gör då. Men tror jag börjar med att hyra och ser vad jag gillar bäst och sen köper!
Nice, jag ska också säsonga i Bad Gastein. Låter vettigt och prova lite

Tillbaka
Topp