snowpark i Cham?

Ahrberg

Ny medlem
snowpark i Cham?
Jag har hört rycktas att det ska bli en funpark eller något liknande i Cham... Är det sant?

Det är det ända man har saknat där nere.

snowpark i Cham?
Hmm.. när jag var där 1997 så höll dom på med ngt.
Jag är således kanske inte den mest uppdaterade på den fronten, men men...

snowpark i Cham?
Cham är till för friåkning och skidåkare.
Dom bygger upp en park typ en gång om året för "cham-jam" men sen så finns det typ inget.

snowpark i Cham?
Vad jag hörde så skulle de byggt en funpark i Le Tour för något år sedan, sponsorer och allt. Men när sedan Compagnie du Mont-Blanc fick reda på att sponsorerna skulle ha reklamvimplar och skyltar i parken (SÅKLART!) så stoppade de hela projektet, offer.

Vidare kan sägas om Cham-Jam parken att den är ett skämt. Half-Pipen är HELT värdelös, förra året var den typ itne vert på ett ända ställe, väggen var 6 meter hög på ett ställe och 3 på ett annat. Katastrof....

snowpark i Cham?
Ok, sanningen är som följer. Det blir en snowpark i Les Bossons, den
kommer att vara öppen dagtid, stänga på eftermiddagen för underhåll
för att öppna igen för kvällsåkningen.

snowpark i Cham?
Parken kommer att innehålla 4 tabletops, 1 corner och 10 till 12 rails. Jag var där för två dagar sedan och pratade med dom. Ett litet minus, det tillhör inte compagnie de MOnt-Blanc så det är eget liftkort 210 euro, 150 om du köper innan den 15:e

snowpark i Cham?
Parken kommer att innehålla 4 tabletops, 1 corner och 10 till 12 rails. Jag var där för två dagar sedan och pratade med dom. Ett litet minus, det tillhör inte compagnie de MOnt-Blanc så det är eget liftkort 210 euro, 150 om du köper innan den 15:e

snowpark i Cham?
OK... Varje år ryktas det om en park i cham.. varje år lovas det ut.. varje år skiter det sig! Det e bara att acceptera att cham e till för friåkare. Om man vill jibba i cham så får man göra det på det hårda sättet - Improvisera på berget.. Det e ändå det roligaste...

Det där med sponsorflaggorna hörde jag också(fast i min version var det borgmästaren).. Riktigt jävla kul faktiskt med tanke på att parken nästan var klar, och sen var det bara att platta till igen...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp