snowpark i Cham?

Ahrberg

Ny medlem
snowpark i Cham?
Jag har hört rycktas att det ska bli en funpark eller något liknande i Cham... Är det sant?

Det är det ända man har saknat där nere.

snowpark i Cham?
Hmm.. när jag var där 1997 så höll dom på med ngt.
Jag är således kanske inte den mest uppdaterade på den fronten, men men...

snowpark i Cham?
Cham är till för friåkning och skidåkare.
Dom bygger upp en park typ en gång om året för "cham-jam" men sen så finns det typ inget.

snowpark i Cham?
Vad jag hörde så skulle de byggt en funpark i Le Tour för något år sedan, sponsorer och allt. Men när sedan Compagnie du Mont-Blanc fick reda på att sponsorerna skulle ha reklamvimplar och skyltar i parken (SÅKLART!) så stoppade de hela projektet, offer.

Vidare kan sägas om Cham-Jam parken att den är ett skämt. Half-Pipen är HELT värdelös, förra året var den typ itne vert på ett ända ställe, väggen var 6 meter hög på ett ställe och 3 på ett annat. Katastrof....

snowpark i Cham?
Ok, sanningen är som följer. Det blir en snowpark i Les Bossons, den
kommer att vara öppen dagtid, stänga på eftermiddagen för underhåll
för att öppna igen för kvällsåkningen.

snowpark i Cham?
Parken kommer att innehålla 4 tabletops, 1 corner och 10 till 12 rails. Jag var där för två dagar sedan och pratade med dom. Ett litet minus, det tillhör inte compagnie de MOnt-Blanc så det är eget liftkort 210 euro, 150 om du köper innan den 15:e

snowpark i Cham?
Parken kommer att innehålla 4 tabletops, 1 corner och 10 till 12 rails. Jag var där för två dagar sedan och pratade med dom. Ett litet minus, det tillhör inte compagnie de MOnt-Blanc så det är eget liftkort 210 euro, 150 om du köper innan den 15:e

snowpark i Cham?
OK... Varje år ryktas det om en park i cham.. varje år lovas det ut.. varje år skiter det sig! Det e bara att acceptera att cham e till för friåkare. Om man vill jibba i cham så får man göra det på det hårda sättet - Improvisera på berget.. Det e ändå det roligaste...

Det där med sponsorflaggorna hörde jag också(fast i min version var det borgmästaren).. Riktigt jävla kul faktiskt med tanke på att parken nästan var klar, och sen var det bara att platta till igen...

Tillbaka
Topp