Snowpark i tärna

JL-N

Ny medlem
Snowpark i tärna
Jag har hört att dom håller på med en snowpark i tärna.. det skulle va en ganska stor park med rails och platå hopp.. eller har jag fel?

Snowpark i tärna
jag var där i helgen. dom hade ett stort hopp, och ett lite mindre. tre railar. en liten med ett rör, ett lite större med två rör, och en rainbow.

Det var riktigt KUL!!!!

Snowpark i tärna
och bättre kommer det att bli... hoppas kunna få upp vårat fruktansvärda 12+ meters flatrail snart =)

Snowpark i tärna
Det behövs nog lite mera snö för att kunna fixa några hopp ovanför de som finns nu. Vi försökte fixa i ordning det innan förra campet men det var nått konstigt med snön. Massa stenar och sånt i tror jag, pistgubbarna sa iallafall att det inte gick efter de hade provat lite förra veckan...
Men jag hoppas att vi kan spruta upp lite mer under veckan om det fortsätter att vara kallt.

Snowpark i tärna
Bra ide att ordna park i den sträckning ni tänkt er. Hoppas den blir verklighet bara. Vet av erfarenhet att gubbarna som tar beslut + pistmaskin förarna skiter i hopp och annat skoj. Dumt att släppa pipen. Tror ni blev lurade där. Nu kan dom komma undan servicen för free ride åkare och brädåkare lättare utan att det märks.

Snowpark i tärna
Va fan har dom tagit bort pipen? Varför då?
Snille, vilka piper brukar du åka i om du tycker den är skit kass?
Någon som vet hur det är med "Snowboard world" (kommer inte ihåg om den heter så, men backen som ligger direkt till vänster när man kliver av ingemar liften) har dom kvar den?
Jag ska nog troligtvis till tärna vecka 8 så det vore kul att veta.

Snowpark i tärna
Iron Patrik:
"Snowboard world" har byt plats och namn, till Tärnaby Training Park och den nya platsen är backen som man kommer till om man tar höger från Ingmar liften. Den startar alltså i backen Fjällberget och svänger höger (backen höger om Ringbranten) ner mot där halfpipen låg. Gå in på http://www.park.skidhemmet.nu och kolla...

Snowpark i tärna
Iron Patrik: klimpfjäll är bra. och testade du halfpipen förra säsongen? den sög rått pung. dom hade inte ens gjort klart den.

Snowpark i tärna
Okej, jag var mycket i tärna tidigare, har dock inte varit dit dom senaste tre åren, kanske pipen var bättre förr.
Synd att inte snowboard world finns längre hade varit kul med två backar med hopp i, men man kan inte få allt och training parken ser riktigt bra ut!

Tillbaka
Topp