Snygga kläder till tjejer?

• Trådstartare Trådstartare Kay
  • Start datum Start datum

Kay

Ny medlem
Efter att ha varit ute en hel dag i Göteborg och letat efter snygga skidkläder
kom jag hem tomhänt och med övertygelsen att det inte görs snygga kläder till tjejer (om man inte vill lägga 6000 på en skaljacka av peak). Hade gladeligen slängt på mig en kill-outfit om det inte vore så att jag är 1.55 lång. Och jag VET att det har varit en tråd om detta innan, men det är faktiskt ny säsong och nya kläder..

Har jag rätt eller har jag bara letat på fel ställen? Var inne i alla vanliga sportbutiker som stadium och intersport och i T12 och concrete.
Vilka märken finns det som lägger ner iaf 1/5 av den energin man lägger på killkläder, på att göra snygga tjejkläder? Vilka affärer? Och helst då i Göteborg med omnejder.

Och nu när jag ändå har startat en tråd, är det skäligt att lägga ner 3000-4000 spänn på en skaljacka om det är riktigt bra kvalitet eller betalar man 2000 för märket då?

Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Kolla www.junkyard.se:D dom brukar ha softa grejer;)
Däremot måste du ju beställa från nätet.;)

Senast ändrad:
Burton, Holden, Whiteout och Capp3el har alla snygga damkollektioner i år.

Visst betalar man för märken, men det är skillnad på kläder och kläder. Jag tycker oftast att ett finare plagg är mer genomtänkt och materialmässigt även (ofta) bättre.

Fundera på hur du åker och när? Är du ute i alla väder så kanske du behöver ett ställ som klarar regn, att du svettas, kyla, vind m.m. Åker du bara när det är torrt, så kanske t.ex tejpade sömmar inte är ett krav.

Lycka till!

Senast ändrad:
hmm.. Va inne på GO butiken förra vecka.. typ den nya kedjan med butiker som brutit sig ur intersport.. Aja skita samma... Skulle kolla på kläder till mig själv men dom hade bara tjej kläder..

Bland annat Sarah Burkes egendesignade kläder för scott...
Kanske kan av nått?

Det spelar ingen roll om du har kill eller tjejkläder och om killkläderna är för stora kolla på barnkläder eller vad man ska säga. Jag är bara 1.47 och jag hittade ändå en jacka i bra storlek. Sen beror de ju på,, ja vill ha stora kläder det kanske inte är så för dej? jag vet inte.

Concrete i Gbg har ofta en jäfla massa av burtonkollektionen... både till dam & herr

tyvärr bor jag inte längre i sthlm så jag vet inte mycket om utbudet i de gamla hederliga sthlms affärerna längre..

.. lycka till iaf..

/Pinn

Kolla på Adams eller skistore (nyöppnat) efter Vans. Första kollektionen av Vans outewear. Du kommer garanterat inte att åka i samma kläder som alla andra. De kommer att få in kläderna nästa vecka. www.vanssnow.com

Senast ändrad:
Jag är en gammal Gbg bo, men bor numera i Oslo och var hemma för någon vecka sedan i Götet & spana runt lite, men grejjen är den att alla butiker börjar få in vinterkitt i början av november och sedan rullar det på. Så håll ut och gå en runda om 2 veckor så lovar jag att det finns desto mer.

Jag har lite samma problem med längden, men jag köpte fetaste killbyxorna förra året på ProStuff, köpte small men det ska vara baggy baggy (tycker jag, du kanske är av annan åsikt) så det blev riktigt digg. Nu i dagarna köpte jag en jacka från Burton förra årets (men what the fuck, om jag ska mer eller mindre köra med skidskolejacka hela vintern).

Lycka till i vinterdjungeln och hoppas du får en fet vinter

du har helt rätt. de vanliga tjejkläderna som skate/snö-märkerna är är i vanliga fall skitfua också. det är broderade blommar å glitter i äckliga mönster, FYFAN! jag fattar inte varför det ska vara så svårt att göra kläder till tjejer som inte är fjolliga. snökläderna ser ungefär likadana ut. jackorna tar slut ovanför midjan typ, och byxorna är som tights (jag är inte fet). det ända märket hittils som gör cleana tjejkläder är nikita, å de kostar ju som fan, dessutom finns de knappt ngt utbud i sverige på deras kollektion.
men aja, back to the point, jag tror du kan ha killskidkläder, om du vill ha baggy iaf. de kör jag på, fast jag är å andra sidan inte 155 cm :P

Ripcurl, Burton, o.s.v. har rätt bra damkollektioner i år tror jag, men märket jag skulle rekomendera är Quiksilver, d.v.s. Roxy när det gäller damkläder.
Men, jag skulle vänta en månad eller så ännu, för alla butiker har inte fått in vinterkläderna ännu.

Eeehm, så det finns massor av snygga killkläder men inga snygga tjejkläder?
HURRAAA, ÄNTLIGEN LITE JÄMSTÄLLDHET HÄR!!!
Förlåt, var kanske inte det du ville höra. Men i de flesta klädesbutiker så har faktiskt damkläderna en stor majoritet.

Jaa visst är det konstigt att dyra kläder alltid är snyggare och bättre?
Kooonstigt att ingen kan tillverka kläder som både är billiga, bra och skitsnygga?

Wey! Jag är imponerad! Tack för alla tips, och om det går åt helvete får jag väl köpa killkläder. Diggar ju baggy, fast till en viss gräns..

jga håller helt med om ditt problem, och är själv 155.
visst killkläder äralltid grymt mkt snyggare mne jga drunkr verklgen i de kläderna, de är snygga med baggy mne inte så det ser drunknande ut det finns verkligen en gräns.
så jga hoppas affärerna har skärpt sig nu så det finns lite att köpa..

drömma kan mna ju alltid =)

Någon som har koll på om man kan köpa volcoms tjej snowboard kollektion i sverige, eller någon sida som det går att beställa från som skickar hit till kära svedala. Har hittat lite grejer som jag bara måste ha!

Blev ett ställ från vans inköpta på adams, GRYMT jävla snygga. Tipstack till martinaaa!

tjejer ä snyggast utan kläder... näe men skämt åsido! allt ä svindyrt, å ja ha alldrig köpt ett märkesplagg!, ja åker tills de går sönder å sen åker ja ett tag till med "lodis" style ;) mitt tips för fattiga! tjööe

Hej! visst är det så, att när man väl är på jakt är det så svårt att hitta... menmen
en sak att ta väga med, tycker jag är, hur jackan ska användas... typ ripcurl, roxy o liknande märken tycker jag brukar ha sjukt snygga kläder. När jag förra året skulle köpa en skaljacka för att åka en säsong i kanada tyckte jag att mer traditionella märken som typ salomon, haglöfs o liknande som finns på typ naturkompaniet ofta för samma pris som dom första hade bättre kvalité (typ bättre täthet o så).... lycka till!! Dock brukar ju typ roxy o dom vara tilräckligt bra ändå, men det kan vara bra att ta med i beräkningen :)

string är hetaste skidmodet i år, tänk på att köpa en tjockare modell så att du inte fryser, gärna stickat.

Tillbaka
Topp