Snygga?

jahren

Medlem
Snygga?
Varför lägger folk ner så j*** mycket tid på att prata om hur saker o ting ser ut. Kan inte folk lägga lite energi på att ha BRA utrusting istället. Visst kan det vara kul att ha skidor som ser bra ut och är rent estetsikt tilltalande, men jag tvivlar starkt på att det påverkar åkningen .

tack

Senast ändrad:
Snygga?
"men jag tvlivlar starkt på att det påverkar åkningen ."

Helt fel!

Man får så sjukt mycket skönare känsla när man har nya skyssta snygga prylar. Å då blir man helt plötsligt mycket bättre på att åka..

Lite så är det...

Snygga?
Självkänsla kan helt klart köpas för pengar med andra ord...

kolla bara på den där kejsaren som skaffade nya kläder. Han hade en jävligt skön känsla...

...för att inte tala om hans självförtroende.

Snygga?
Bäste jahren!

Du har verkligen fattat noll. Det tycks som du tror att folk i allmänhet köper skidor för att åka på dem! Men...alåalå...vilken planet är du född på! Här på Freeride skryter vi om våra enorma strapatser på bergen och i lekparken, men i verkligheten tillbringar vi faktiskt den mesta tiden i liftkön,i liften, i och utanför serveringen och på afterskin. Vad hjälper det då om vi kör som gudar när vi står där (liftkön etc.) med ett par gamla fula skidor, då är det ju ingen som kan se att vi är grymma skidåkare...

Har man däremot möjligheten att kliva in i kabinen med moderiktig prototyp av nästa års modell och Jon Olssons kläder är lyckan total. Alla ser ju att man är en överdj%&lig skidåkare...

That´s all kids! / MM

Snygga?
Hoppas för en gångs skull att folk fattar sarkasmen.. (det brukar vara lite illa med det här)

Eller har jag missuppfattat allt, kan man inte åka på fjolårets lagg/bräda? ;)

Snygga?
Självklart kan man köra på sina gamla lagg... men man måste ju undvika att synas med dem.

Du har väl sett hur världscupåkarna gör. Direkt när de kommit i mål springer en serviceman fram och byter ut deras gamla inkörda skidor mot ett par splitter nya som de kan vila mot axeln!

;-) / MM

Snygga?
MM, råkade faktiskt se från världscupen i valdisere i morse(repris tror jag). då var det faktiskt en kille som körde med sina störtloppsskiiz, efter halva backen lostnade lack å vafan det nu var på ovansidan av skidan. killen körde naturligtvis i mål, spände lös skidorna. tar upp ena skidan, för å visa märket(DYNASTAR), och sen komm han på sig att dom gått sönder å slänger ner den igen :P

Snygga?
Jahren: Vill nog tro att jag prioriterar funktion framför utseende, men nog fan försöker jag ha snygga grejer också. Jag förstår faktiskt inte vad som är fel med att vilja ha prylar som ser balla ut. Du kanske går omkring med snaggat hår och helskägg (om du nu hade haft skäggväxt) eftersom det är mest praktiskt, men jag och många med mig försöker se bra ut också.

Rent evolutionärt är det dessutom vettigare att satsa på att se bra ut på afterskin än att åka bra lagg. Ser du bra ut ökar dina chanser att få fortplanta dig, vilket är hela syftet med din existens. Åker du bra kan du förvisso anses ha nått en högre grad av självförverkligande, men det är bara toppen på Maslows behovspyramid och blir först viktigt när steg som närhet och tillhörighet uppnåtts.

Snygga?
1. först så väljer man märke efter ex. recentioner från magazin, polare eller annat

2. när man har valt märke/märken så väljer man modeller som passar ens åkstil

3. sen tar man de som tilltala en estetiskt för sin livsstil etc..

....

eller så tar man den som e snyggast å anpassar sin åkstil efter produkten..

canadagoosejacka e jävligt varm att åka i asså ;)

.....

/Kalle

Snygga?
Rent revolutionärt sett är det ju skägg och snaggat (alt. riktigt långt ) hår som gäller. Alla vet ju att friåkning handlar om att bryta sig loss och uppleva total frihet. Att Maslows behovspyramid i själva verket är en trappa bevisar ju att evolutionen inte alltid resulterar i det bästa resultatet. ; )

Snygga?
Pinn: Varför välja märke och sedan modell? Det är ju helt enkelt bäst direkt att välja den skida som passar bäst för din åkning..

Dessutom, det som är F U L A S T av allt är när man har snyggaste och dyraste utrustningen utan att kunna åka..

Snygga?
Okej.hmm.. Jag påstår inte att man e tvungen att se illa ut när man åker som vissa värkar tro (ssss) och Maslows behovspyramid Har enligt väldigt många absolut inget med värkligheten att göra... sen er det säkert så att man får en liten extra kick av man råkar åka på samma lagg som Jon Olsson lr nån annan lirare. De som derimot borde ta sej åt av det jag skrev är dom som frågar vilka lagg som är snyggast och vilka skidor tycker ni jag ska köpa för att se bra ut i backen... osv. puss

Snygga?
Till ssssss:

1. Maslow åkte inte skidor, och därför är hans behovstrappa helt uppfuckad.

2. Groupies hänger sällan efter folk för hur de ser ut, utan för att de är "bra" på något som gör att dessa imbecilla människor kan upphöja dem till gudar. Så ska du ha groupies räcker det inte att se bra ut. Personer du finner på afterskin som tittar på hur nya lagg du har, faller under kategorin groupies, men de anser alltså inte att dina snygga lagg räcker.

3. Groupies utgör, i vilket fall som helst, sällan bra fortplantningspartners p g a deras bristande intelligens, självkänsla och status.

I övrigt:

Jag tänker måla alla mina skidor mattsvarta, och måla över alla jävla märken på kläder hjälmar m.m. i framtiden. Får jag inte betalt för att göra reklam för ett märke tänker jag fan inte göra det heller...
(Och jag är inte tillräckligt bra för att få betalt för att göra reklam)

Tillbaka
Topp